مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت:در راستای اجرای طرح قانون جامع کاداستر دفاتر املاک در ادارات ثبت و اسناد کرمان از ابتدای تیر ماه به صورت الکترونیکی می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا طالبی زاده روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد افزود: به زودی شاهد حذف دست نویسی دفاتر املاک دفاتر اسناد رسمی خواهیم بود که این طرح از ابتدای تیر ماهاجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه در دو ماهنخست امسال 19 میلیارد و 494 میلیون ریال از سوی اداره کل ثبت اسناد به خزانه کشور واریز شده است افزود: در سال گذشته، مجموع درآمد واریزی به خزانه کشور 184 میلیارد و 430 میلیون و 882 هزار و 543 ریال بوده است.

طالبی زاده با بیان اینکه در دو ماه نخست امسال 23 میلیارد و 564 میلیون ریال وصولی مطالبات بانکها در استان کرمان انجام شدهاست ، خاطر نشان کرد:این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال 2 و 6 دهم درصد رشد داشته است و این درحالیست که پارسال میزان وصول مطالبات بانکها در استان کرمان 243 میلیارد و 151 میلیون و 983 هزار و 285 ریال بوده است.

وی از رشد 5 درصدی واقعه ازدواج در استان خبرداد و تصریح کرد: در دوماه نخست پارسال 5 هزار و 182 واقعه ازدواج در استان کرمان ثبت شده است که این میزان در سال جاری پنج هزار و 208 واقعه بوده است که پنج درصد رشد داشته است.

طالبی زاده شمار وقایع طلاق در دو ماه ابتدای پارسال را نیز 831 مورد دانست و گفت: این تعداد در سال جاری810 مورد بوده است و دراین زمینه 2 و نیم درصد کاهش داشته ایم.

وی افزود:پارسال میزان طلاق در استان کرمان نسبت به سال 93 با افزایش پنج درصدی روبرو بوده است.

طالبی زاده خاطر نشان کرد: در مجموع 26 هزار و 411 ازدواج و پنج هزار و 318 طلاق در استان کرمان به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد:بیشترین تعداد ازدواج ها در سال گذشته به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت، مربوط به شهرستان کهنوج و کمترین آمار میزان مربوط به شهداد بوده است.

مدیر کل ثبت و اسناد استان کرمان سرانه طلاق در استان کرمان در سال 94را به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت24 مورد عنوان کرد و گفت: این در حالیست که در سال قبلتراز آن 23 مورد بوده است.

طالبی زاده گفت: بیشترین سرانه طلاق به ازای هر 10 هزار نفر مربوط به شهرستان بم و کمترین سرانه مربوط به شهرستان راور بودهاست.

وی با اشاره به اینکه85 هزار و 717 سند مالکیت کاداستریدر استان کرمان صادر شده است ، افزود: این میزان امسال به11 هزار و 512 سند رسیده است.

طالبی زاده خاطر نشان کرد: پارسال در مجموع اسناد صادره ثبت آنی در دفاتر اسناد رسمی استان کرمان 561 هزار و 527 سند بوده است.

وی به وجود18واحد ثبتی در کل استان اشاره کرد و گفت :9 تا از این واحد ها زیر مجموعهاداره ثبت و اسناد هستند.

وی یادآور شد : 10 شهرستان این استان فاقد اداره ثبت اسنادو املاک بوده اند که در سال جاری با پیگیری های انجام شده دفاترشهرستان ریگان و رودبار جنوب راه اندازی شده است.

طالبی زاده با اشاره به اینکه در اواخر سال 93 قانون جامع کاداستر (حدنگاری املاک) اجرایی شده است ، افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک با همکاری سایر سازمان های متولی زمین و مسکن باید املاک موجود در کشور را حد نگاری کنند.

وی خاطر نشان کرد: ظرف دو سال آینده باید کلیه نقشه های تحت تصرف دولت در اختیار ثبت اسناد و املاک قرار گیرد که این مدت تا پایان سال 95 به پایان می رسد.

ویتصریح کرد: از مجموع 18 میلیون هکتار اراضی دولتی در استان کرمان، 12 میلیون هکتار در راستای اجرای طرح کاداستر جانمایی شده و بیش از 7 میلیون هکتار نیز تثبیت مالکیت و صدور اسناد مالکیت نیز انجام شده است.

طالبی زاده افزود: حدود 50 درصد از پرونده های ورودی به دادگستری ها در بخش حقوقی و کیفری، مربوط به زمین و مسکن است.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان بیش از 80 هزار نفر برای دریافت اسناد کاداستری متقاضی هستند ، گفت: 27 هزار نفر از این تعداد مربوط به شهر کرمان است.

طالبی زاده بااشاره به الکترونیکی بودن روند ثبت نام صدور اسناد مالکیت تک برگ، تصریح کرد: این روند بهصورت به روز دردسترس همگان قرار دارد.

وی به وجود بیش از 220 دفتر اسناد رسمی اشاره کرد و افزود:از این تعداد،122 دفترخانه ازدواج و 22 دفترخانه طلاق است.

مدیر کل ثبت و اسناد استان کرمان یادآور شد: دفاتر اسناد رسمی در حال حاضر در کوتاه ترین زمان استعلامات مورد نیاز را از مراجع مربوطه دریافت می کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار