مدرسه طالبان یکی از مدار مشهور پاکستان است که ملا محمد عمر، رهبر اسبق طالبان و جلال الدین حقانی، رهبر شبکه حقانی نیز در آن درس خوانده‌اند.

پاکستان ۳۰۰میلیون روپیه به یک مدرسه‌ی طالبان اختصاص دادبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، این مدرسه که در اکوره ختک موقعیت دارد یکی از مدارس مهم و مشهور پاکستان است که ظاهرا ملا محمد عمر، رهبر اسبق طالبان و جلال الدین حقانی، رهبر شبکه حقانی نیز در آن درس خوانده بود.

شاه فرمان، وزیر خیبر پشتون‌خواه گفته است: "با افتخار اعلام می‌کنم مدرسه‌ی دارالعلوم حقانیه با ۳۰۰ میلیون روپیه در را در جهت تمویل مصارف سالانه خود دریافت خواهد کرد.”

او افزود که حکومت محلی به رهبری تحریک انصاف پاکستان مدرسه ها و نهاد های مذهبی را هدف قرار نمی دهد، بلکه آنها را کمک مالی خواهد کرد.

جلال‌الدین حقانی، بنیانگذار شبکه‌ حقانی، رهبر القاعده، عاصم عمر رهبر هراس‌افگنان شبه قاره هند، ملا اختر محمد منصور و ملا عمر رهبران اسبق طالبان از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه دانسته شده اند.

رشد نوشت: دارالعلوم حقانیه توسط سمیع الحق اداره می شود. او همواره پشتیبانی اش را از طالبان اعلام نموده است و به تازگی گفته است که هیبت الله، رهبر جدید طالبان، بلدیت خوب با تاکتیک جنگ دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار