قزوین؛

كارگروه اشتغال و سرمايه گذاری + عکس

استاندار قزوين گفت : دستگاه ها موظفند فرصت هاي شغلي ايجاد شده را در سامانه رصد ثبت كنند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ فريدون همتی درجلسه  كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري افزود : همه دستگاه هاي اجرايی موظفند روزانه شغل هاي ايجاد شده وحتی از بین رفته را در سامانه رصد وارد كنند .
كارگروه اشتغال و سرمايه گذاری
وي افزود : اين امر كمك می كند تا اطلاعات جامع و به روز از بازار كار داشته باشيم .

استاندار همچنین از مديران دستگاه های اجرايي خواست  تا درصورت  بروز مشكل در اين سامانه به دبيرخانه اطلاع دهند.

همتی با اشاره به بلاتکلیفی ساخت هتل درخشان  در قزوین تاكيد كرد كه به هيچ عنوان نبايد ساخت  اين پرژه برای يك روز هم به تعويق بيافتد در غير اين صورت  استانداری از ادامه همكاری با شهرداری و ميراث فرهنگی سرباز خواهد زد .

وي در ادامه از متصديان بانك خواست تا درمورد مبالغ موجود اطلاعات شفاف دهند تا بر روی ان برنامه ريزي دقيق و در صورت كمبود از منابع تهران كمك گرفته شود.

مديركل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي استان هم در اين جلسه گفت : با وجود مهار تورم و رونق اقتصادي ، نرخ بيكاری يك درصد افزايش داشته است .
كارگروه اشتغال و سرمايه گذاری
بابايی با بيان اينكه  نرخ بيكاری فارغ التحصيلان در استان دو درصد بيشتر از ميانگين كشوری است  افزود : بعضی از رشته های دانشگاهی مانند شيلات و دامپروری با  46 درصد بيشترين نرخ بيكاری را به خود اختصاص داده اند .

وی يكی از مشكلات موجود در حل معضل بيكاری را اطلاعات ناقص از بازار كار موجود بيان كرد .
مديركل كار ، تعاون و رفاه اجتماعي استان گفت : هم اكنون دو هزار و 89 فرصت شغلی ايجاد شده در سامانه رصد و كاريابی ها ثبت شده است .

بابايی در ادامه از هفت طرح مشاغل خانگی هم خبر داد و گفت : در اين طرح ها تعدادی به عنوان پشتيبان ، زمينه اشتغال عده ای ديگر را فراهم خواهند كرد .

وی ادامه داد : كار كارشناسی اين طرح انجام شده است و برای اجرای ان نيازمند مصوبه هستيم .

مديركل ميراث فرهنگی ، صنايع دستی و گردشگری هم در اين جلسه گفت : 20 پروژه با پيشرفت فيزيكی دو تا 90 درصد در دست اجرا داريم كه با بهره بردای از ان زمينه اشتغال يك هزار و 652 نفر فراهم می شود .

حضرتی ها تعداد شاغلان در حوزه تاسيسات گردشگری را دو هزار و 312 نفر اعلام كرد و گفت : در سفره خانه های سنتی قبل از ممنوعيت قليان يك هزار و 100 نفر مشغول به كار بودند كه پس از اجرا شدن اين طرح ميزان اشتغال در اين اماكن به 93 نفر کاهش یافته است .

وی ادامه داد : سال گذشته 245 شغل تعهد داشتيم كه با ايجاد 255 شغل 104 درصد رشد عمكرد داشته ايم .

مديركل ميراث فرهنگی ، صنايع دستی و گردشگری گفت : امسال هم از 220 تعهد شغلی تا كنون توانسته ايم  برای 79 نفر شغل ايجاد كنيم.

حضرتی ها  يكی از راه های افزايش اشتغال در حوزه ميراث فرهنگی را افزايش ظرفيت تسهيلات برای احداث هتل ها بيان كرد و گفت : هم اكنون دو هتل در حا ل ساخت است كه هتل بغدادی در تاكستان امسال به بهره برداری خواهد رسيد .
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار