معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: شیوع بیماری هپاتیت A در شهرستان بشاگرد کنترل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، یحیی میرزاده گفت: در روستای ملکن و شهر گوهران بشاگرد 90 نفر در خرداد ماه به بیماری هپاتیتA مبتلا شده اند که در حال درمان هستند.

وی افزود : علت بیماری هپاتیت A در این مناطق استفاده از آب چشمه به علت کمبود آب لوله کشی است.

میرزاده گفت: تیم های عملیاتی و بیماریابی در روستای ملکن 52 نفر مبتلا به بیماری هپاتیت A شناسایی کردند.

وی افزود38: نفر نیز در شهر گوهران به این بیماری مبتلا بودند.

میرزاده گفت: تهیه نقشه پراکندگی بیماران و بررسی عوامل محیطی تاثیر گذار بر شیوع بیماری در روستای ملکن و شهر گوهران، آموزش عمومی مردم برای رعایت نکات بهداشتی و برگزاری کلاس آموزشی علمی برای کارشناسان مبارزه با بیماریها و بهداشت محیط بشاگرد از کارهای انجام شده برای مقابله با این بیماری در بشاگرد است .

میرزاده افزود: اقدامات لازم  برای کنترل و پیشگیری از شیوع این بیماری انجام شد.

 وی شناسایی و بازدید و نمونه برداری  از سامانه های آبرسانی در روستای ملکن، تیدر و گوهران و بررسی وضعیت دفع فاضلاب روستای ملکن، خمینی شهر و گوهران، تحویل مواد گندزدا و ضد عفونی کننده به بهداشت محیط بشاگرد را از مهمترین این اقدامات دانست. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان  گفت: سه مورد سقط و یک مورد زایمان زودرس در این منطقه در روزهای اخیر، ارتباطی به بیماری هپاتیتA ندارد.

آخرین گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند که سالانه بین 40 تا 50 میلیون نفر در سراسر دنیا به هپاتیت ‌B آلوده می‌شوند که اغلب آنها از مشکل خود بی اطلاع هستند.

انتهای پیام/ر



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.