همدان؛

کاهش تأمین آب استان همدان در مقایسه با ده سال گذشته

تأمین آب آشامیدنی برای شهروندان استان همدان در مقایسه با ده سال گذشته کاهش یافته است.

کاهش تأمین آب استان همدان در مقایسه با ده سال گذشتهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته صرفه جویی آب گفت: هم اکنون در استان همدان 3 هزار و دویست لیتر در ثانیه در شبانه روز تامین آب داریم که می توانیم این ظرفیت را تا 3 هزارو 600 لیتر در ثانیه افزایش دهیم.

هادی حسینی بیدار با بیان اینکه هم اکنون 99/85 درصد جمعیت شهری استان زیر پوشش خدمات تامین آب و 67 درصد زیر پوشش خدمات فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان هستند، افزود: امسال با توجه به وضعیت خوب بارش های جوی 30 درصد تامین آب آشامیدنی استان از طریق آب های سطحی و 70 درصد از طریق آبهای زیرزمینی تأمین می شود.

وی با اشاره به کاهش میزان آب تولیدی استان در سال های اخیر اظهار داشت: ما با مدیریت مصرف آب ، بازسازی شبکه های انتقال، هوشمندسازی، تعویض کنتورهای خراب، فرهنگ سازی، بازچرخانی پساب تصفیه خانه فاضلاب و نصب کنترل گرهای هوشمند توانسته ایم تولید و مصرف آب را در استان همدان کاهش دهیم.

حسینی بیدار از بهره مندی همه  شهرستان های استان و 29 شهر استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب خبر داد و اظهار داشت: ما در تمام 8 شهرستان استان تصفیه خانه فاضلاب در دست اجرا داریم و تنها تصفیه خانه فاضلاب شهرستان بهار عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.

گفتنی است؛ از یکم تا هفتم تیر هفته صرفه جویی آب نامگذاری شده است.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.