مسئولان قضایی شهرستان آبیک از شکایت قانونی مردم علیه مسؤولان اداره منابع امور آب تا آغاز حصارکشی کانال از سد زیاران تأکید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛رئیس دادگستری شهرستان آبیک در جمع خبرنگاران با اشاره به دو مورد غرق شدگی در سد زیاران گفت : مسؤولان باید در فنس‌کشی کانال و سد زیاران اقدام لازم را انجام داده و با گذاشتن حفاظ نگذارند روند غرق‌شدگی در این مکان ادامه داشته باشد.

 بنی‌هاشمی افزود: حفاظ و فنس‌کشی در کانال و سد زیاران باید به گونه‌ای صورت گیرد که امکان ورود و دسترسی مردم به آن با سهولت انجام نپذیرد.

وی ادامه داد: افرادی که عزیزان آنان در سد زیاران غرق شده‌اند، می‌توانند از نظر قانونی به مسؤولان مربوطه شکایت کنند.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک اضافه کرد: مردم اگر به حقوق خود و وظایف و مسؤولیت قانونی مسؤولان آگاه باشند، می‌توانند حق خود را از مسؤولان مربوطه آب مطالبه کنند که از نظر قانونی نیز قابل پیگیری است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک هم گفت :  حجم آب رودخانه و سد زیاران زیاد است و حصارکشی کانال به دلیل عبور چندین روستا و وجود مناطق مسکونی حاشیه و نزدیک جاده‌ها باید از این شهرستان آبیک آغاز شود.

احمدزاده بیان کرد: 60 هزار هکتار از اراضی سطح کشت استان قزوین از کانال آب سد زیاران تغذیه می‌شود که در زمان قطعی آب سد، احتمال تضرر کشاورزان وجود دارد.

 وی یادآور شد:20 خرداد ماه که برای  کشف جسد جوان 22 ساله آبیکی آب سد قطع شد، میزان آب تخلیه شده پرت نشد و به سمت آب شرب شهر تهران هدایت و رهاسازی شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: در قطعی آب سد زیاران کشف زودهنگام و جسد جوان به دلیل آب‌گرفتگی طی 24 ساعت انجام شد و خسارت قابل توجهی متوجه کشاورزان نشد.
انتهای پیام/

برچسب ها: مسئولان ، قضایی ، آبیک ، کانال ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار