جانشین پلیس فتای استان کردستان گفت: جرایم مالی و برداشت‌های غيرمجاز از حساب‌ بانکی‌ اشخاص، بيشترين جرم مربوط به فضای مجازی در استان کردستان را دارد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج، فیض الله منصوری، در نشست توجهیی هم اندیشی در خصوص درج و انتشار پیام‌های پیشگیرانه در فضای، گفت: اولویت کاری پلیس فتا، بحث پیشگیری اجتماعی است که این مسئله در ارتقای سطح آگاهی کاربران نقش بسیار موثری دارد.

وی افزود: اقدامات خوبی در این راستا در استان انجام شده و در سطح مدارس، دانشگاه‌ها، جراید و شبکه استانی فعالیت‌هایی آموزشی و پیشگیرانه خاصی صورت گرفته است.

جانشین پلیس فتای استان کردستان بیان کرد: هرچه سطح آگاهی و سواد رسانه‌ای مردم ارتقا یابد، میزان ارتکاب جرایم نیز کاهش می‌یابد.

وی با عنوان اینکه امروز بواسطه ورود فناوری‌های نوین و کم بودن سطح آگاهی کاربران، با افزایش جرایم روبرو هستیم، ادامه داد: یکی از ویژگی‌های فضای مجازی پنهان ماندن هویت افراد است که همین مسئله موجب سوء استفاده شده و افرادی با عناوین مختلف از این طریق با کاربران ارتباط برقرار کرده‌اند.

منصوری، برداشت غیرمجاز از حساب اشخاص، انتقام جویی، سرگرمی و تفریح و کنجکاوی را از جمله بیشترین دلایل جرایم فضای مجازی برشمرد که در میان آنها جرایم مالی و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اشخاص در رده اول در استان قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه برای تامین امنیت خانواده‌ها در فضای مجازی، آموزش مهمترین کار است، بیان کرد: اعتماد بی جا یکی از دلایل وقوع جرایم سایبری است و مردم باید بیشتر مراقب افراد ناشناسی باشند که به عناوین مختلف به دنبال سواستفاده هستند.
جانشین پلیس فتای استان کردستان با بیان اینکه صدا و سیما و رسانه‌ها در آگاه سازی مردم نقش بسیار موثری دارند،افزود: کارشناسان پلیس فتا در فضای مجازی حضور دارند و این اداره مصادیق مجرمانه را پیگیری می‌کند.

وی گفت پلیس فتا در کنار اقدامات پیشگیرانه خود، با اقتدار با کسانی که در فضای مشکل ایجاد می‌کنند برخورد خواهد کرد.

جانشین رییس پلیس فتای استان کردستان از مردم خواست برای ارتباط با پلیس فتای کردستان با شماره تلفن 0872185915 و یا آدرس ایمیل kordestan_fata@police.ir بهره بگیرند.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.