عضو شورای ژورنالیستان افغانستان، امروز در یک نشست خبری در کابل، از افزایش تهدید و خشونت علیه خبرنگاران ابراز نگرانی کرد.

شماری از حلقات تلاش دارند تا آزادی رسانه ها را با چالش روبرو سازند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، امان الله افغان یار عضو شورای ژورنالیستان افغانستان، امروز در یک نشست خبری در کابل، از افزایش تهدید و خشونت علیه خبرنگاران ابراز نگرانی کرد.

وی افزود که حلقات مشخصی در داخل حکومت تلاش دارند که با هدف قرار دادن خبرنگاران و مداخله در کار رسانه ها، مانع پیشرفت آزادی بیان در کشور شوند.

در همین حال حفیظ الله بارکزی رئیس شورای ژورنالیستان افغانستان نیز می گوید که حکومت به جای فراهم سازی زمینه های رشد آزادی بیان، با ایجاد مقرره طرز تاسیس و فعالیت رسانه های همگانی، مانع کار رسانه ها می شود.

وی تصریح کرد که مقرره طرز تاسیس و فعالیت رسانه های همگانی که چندی قبل در جریده رسمی وزارت عدلیه به چاپ رسید، ظالمانه است و وضع حق الامتیاز و حق ضمانت در این مقرره پذیرفتنی نیست.

امان الله جهانیار عضو دیگر این شورا نیز تاکید کرد که مسئولان رسانه ها مکلف هستند که معاشات خبرنگاران را در وقت معین آن پرداخت نمایند.

آقای جهانیار خاطر نشان ساخت: مسئولین رسانه ها مکلف هستند که معاشات خبرنگاران را مطابق به فعالیت آنان افزایش داده و رخصتی های قانونی مطابق قانون کار به آنان بدهد.

این در حالی است که روز گذشته دیدبان حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان(نی)، از افزایش خشونت علیه خبرنگاران ابراز نگرانی کرده بود.

بر اساس گزارش ها، در بیست روز گذشته ۱۰ مورد خشونت علیه خبرنگاران به شمول کشته شدن یک خبرنگار خارجی همراه با یک همکار افغانش به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار