فرارسیدن تابستان، تقاضا برای برق را در عربستان افزایش می‌دهد و به دنبال آن نفت بیشتری برای تولید برق مصرف می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی سیکینگ آلفا در مطلبی نوشت: عربستان با تولید انبوه نفت موفق شده روسیه و آمریکا را پشت سر بگذارد و عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده طلای سیاه جهان را از آن خود کند. از نوامبر 2014 بهای هر بشکه نفت از 100 دلار به کمتر از 30 دلار کاهش یافت؛ با این حال، عربستان با اتخاذ رویکرد افزایش تولید به حفظ سهم خود از بازار فروش نفت ادامه داد. به باور کارشناسان، عربستان می‌خواهد بهای پایین نفت برای مدت طولانی‌تری ادامه یابد تا از این طریق بازار صادرات خود را حفظ کند.

عربستان از معدود کشورهایی است که با استفاده از نفت خام به تولید برق روی آورده است. با توجه به افزایش جمعیت عربستان، این روند می‌تواند این کشور را با مشکلات جدیدی مواجه سازد. رشد جمعیت و فرارسیدن تابستان، تقاضا برای برق را افزایش می‌دهد و به دنبال آن نفت بیشتری برای تولید برق صرف می‌شود.

از سوی دیگر، افزایش تقاضای بنزین در عربستان، مصرف داخلی نفت خام را بیشتر می‌کند.

خبرگزاری رویترز چندی پیش گزارش داد عربستان تولید نفت را از 10 میلیون و 224 هزار بشکه در روز به 10 میلیون و 262 هزار بشکه افزایش داده است. این در حالی است که 100 هزار بشکه از حجم صادرات روزانه آن کم شده است. بنابراین افزایش تولید نفت عربستان در طول چند ماه آینده صرفاً جوابگوی نیازهای داخلی این کشور خواهد بود.

نحوه صادرات نفت خام عربستان با دیگر کشورها تفاوت دارد. این کشور معمولاً بر اساس قرارداد ثابت طولانی‌مدت نفت خود را به فروش می‌رساند و در صورت کاهش سفارش‌ها، تولید خود را کاهش می‌دهد. بنابراین می‌توان افزایش تولید نفت عربستان را با افزایش تقاضای داخلی توجیه کرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار