مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستانو بلوچستان گفت: یکی از معضلات پیش رو در کشور، قاچاق دارو و لوازم آرایشی است که با توجه اهمیت آن از امروز طرح ویژه مقابله با دارو و لوازم آرایشی قاچاق در این استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛در حال حاضر از نظر واردات و مصرف لوازم آرایشی دومین کشور در خاورمیانه و هفتمین کشور در جهان هستیم و حجم زیادی از این واردات قاچاق است.  

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات وجود برخی عطاری‌ها است که به جای فروش گیاهان دارویی اقدام به عرضه و فروش داروی‌های گیاهی  غیرمجاز و قاچاق می‌کنند که این واحدهای صنفی فاقد مجوز برای این گونه فعالیت‌ها هستند و انتظار می‌رود ادارات متولی بر این قضیه و شناسایی متخلفین نگاه ویژه داشته باشند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان افزود: دو مکان عمده که اقدام به عرضه داروهای قاچاق و لوازم آرایشی قاچاق می‌کنند باشگاه‌های بدنسازی و آرایشگاه‌های زنانه است که برخورد با متصدیان آرایشگاه‌های متخلف را در دستور کار قرار داده‌ایم و به زودی در حوزه باشگاه‌های ورزشی نیز ورود خواهیم کرد حال اینکه وظیفه اصلی نظارت بر این مراکز با دانشگاه علوم پزشکی، اصناف، بهداشت، اماکن و سایر دستگاه‌های مرتبط است.
وی گفت: برای پیشگیری و کاهش قاچاق دارو و لوازم آرایشی نیاز به هماهنگی و هم افزایی میان دستگاه‎های متولی خصوصاً دستگاه‎های نظارتی است.
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار