اجرای طرح هر تولد يك درخت زيبا، هر پيوند ازدواج يك درخت ماندگار آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ با توجه به توسعه آپارتمان نشيني وماشينی شدن زندگی، گسترش كارخانجات و آلودگی روز افزون هوا و در نتيجه افزايش بيماريها، سازمان پاركها و فضای سبز شهرداری سياست افزايش ميزان درختكاری و گسترش عموديی فضای سبز در شهر زنجان را در اولويت كاری خود قرارداده است

در همين راستا طرح كاشت درخت به ازای تولد هر نوزاد و ثبت هر ازدواج توسط شورای اسلامی شهر زنجان پيشنهاد و تصويب شد.

پس از بررسي‌های صورت گرفته با عقد تفاهم نامه سه جانبه فی مابين شهرداری زنجان، سازمان ثبت احوال واداره‌كل منابع طبيعی استان زنجان اين طرح از تيرماه سال 95 به مرحله اجرا در آمده است.

هدف از اجرای اين طرح، ترويج فرهنگ درختكاری و توسعه فضای سبز در ميان خانواده‌ها وافزايش ميزان مشاركت شهروندان در امر توسعه، حفظ و نگهداری فضاي سبز است تا كودكان از همان ابتدای تولد نسبت به فضای سبز و اهميت درخت و طبيعت در زندگي انسانها واقف باشند و در آينده نيز در حفظ و صيانت از اين ميراثهاي ماندگار كوشا باشند.

با اجرای اين طرح وكاشت نهال در بدو تولد هرنوزاد اهميت كاشت درخت را در زندگي انسانها ياد آور شده وهر كودك با تولد خود سرزمينی سبز را به نسلهاي آينده هديه مي‌كند.

با تولد هر نوزاد والدين ضمن مراجعه به اداره كل ثبت احوال جهت اخذ شناسنامه فرزند خود و تحويل معرفی نامه به سازمان پاركها و فضاي شهرداری مراجعه كرده و زوجهای جوان پس از ثبت ازدواج خود می توانند نسبت به كاشت درخت اقدام كنند.

كسی كه نهال را می كارد مالك معنوی آن بوده و متعهد به نگهداری و حفاظت از درخت است و براي هر درخت شناسنامه‌ای تهيه شده است كه به مالك معنوی درخت تحويل داده مي‌ی شود.

محل غرس نهال در پارك جنگلی گلستان در جاده تبريز جنب دانشگاه زنجان است كه زمان دقيق كاشت درخت به والدين و زوجها اعلام می شود.


انتهاي پيام/ن

برچسب ها: تولد ، درخت ، ازدواج ، ماندگار ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.