آموزش و پیشگیری به منظور کاهش آمار مبتلایان به مواد مخدردر خرمشهرلازم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در همایش "نقش خانواده در پیشگیری از گرایش به مصرف مواد مخدر" گفت: آمارهای ابتلا به مواد مخدر نشان می دهد باید در امر تربیت، آموزش و پیشگیری قوی تر از گذشته عمل کرد.

کامران سالمی افزود: به قدری ابعاد جریان سوءمصرف به مواد مخدر وسیع و گسترده است که کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر در بحث درمان احساس ناتوانی کرده و بر مقوله پیشگیری تمرکز کرده است.

وی با بیان اینکه مواد مخدر به معضل جهانی تبدیل شده است، گفت: هر چقدر به سمت تکنولوژی پیش برود فرصت های اقتصادی و فکری بسیاری گرفته می شود و فرزند خانواده را از مسیر و روند رشد مطلوب خارج می کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر با بیان اینکه باید تشکیل خانواده ها را با تمام توان بررسی کرد، افزود: عنوان انسانی که در خانواده شکل می گیرد بیشتر از مسائل اقتصادی نیازمند مسائل روانی است و باید شیوه ارتباط با جوانان را یافت.

سالمی گفت: با وجود شناخت علل و عوامل نیز نمی توان از آزمون عدم مواجه با مواد مخدر موفق بیرون آمد چرا که با انسان مواجه هستیم که شرایط بسیاری در اجتماع بر وی تاثیر می گذارد و آمارهای ابتلا به مواد مخدر نشان می دهد باید در امر تربیت، آموزش و پیشگیری قوی تر از گذشته عمل کرد.

سخنرانی روانشناس در رابطه با مسایل مربوط به اعتیاد و شیوه برخود با معتادان، اجرای سرود و سخنرانی انجمن های معتادان گم نام از جمله برنامه های این همایش بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.