مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی استان همدان گفت: امسال 2 میلیارد توما ن اعتباربرای تصفیه خانه سد اکباتان مصوب شده است.

تصویب2 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت تصفیه خانه فاضلاب سد اکباتان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید مصطفی هاشمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تصفیه خانه ارزانفود در صورت وجود فاضلاب راه اندازی خواهد شد افزود: بعد از تصفیه خانه فاضلاب ارزانفود روستای ابرو و یلفان در اولویت امسال قرار دارند.


وی به اولویت هایی که امسال در بخش فاضلاب مد نظر قرار گرفته شده اشاره وادامه داد:فاضلاب روستاهایی که درحوزه شهر قرار دارند به شهرهمدان انتقال داده می شود.

هاشمی افزود:در حال حاضربا کمبود حجم فاضلاب تولیدی مواجه هستیم که در این زمینه نیاز به سرمایه زیادی است .

وی یادآور شد: در استان همدان 58مجتمع آب رسانی روستایی طراحی شده که 443 روستا با 313 هزار نفرجمعیت روستایی را تحت پوشش قرار می دهد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در هزار و 71 روستای استان همدان  با 716 هزارنفر جمعیت وجود دارد که تا کنون 85 درصد جمعیت روستایی این استان نیز زیر پوشش خدمات شرکت آب وفاضلاب روستایی همدان قرار دارند.

وی با بیان اینکه در سطح استان همدان برای تامین آب روستاییان از آب های سطحی بی بهره هستیم وبرای تامین نیاز همه روستاهای استان همدان  از منابع زیر زمینی استفاده می شود اظهار داشت: پارسال 23 حلقه چاه حفاری ،تجهیزو راه اندازی شد همچنین 22 حلقه نیزکه نیاز به کف شکنی داشت انجام شد.

هاشمی منابع تامین آب روستائیان استان را 890 منبع شامل 400چاه عمیق،143 دهنه چشمه و320 چاه دستی و30 رشته قنات عنوان کرد وادامه داد:ظرفیت تامین آب استان در مناطق روستائی را سه هزار و900 لیتر در ثانیه اعلام کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: 19 مورد از این مجتمع ها در اولویت قرار داشته که با تکمیل آنها می توان مشکلات آبی 158 روستا را برطرف کرد واز محل سفر ریاست جمهوری 400 میلیارد ریال اعتبار در سال های 94 تا 95 به تکمیل این طرح ها اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی استان به نهاد مردمی رسمی نیز اشاره وخاطر نشان کرد: در نظر داریم نهاد مردمی رسمی را پایه گذاری کنیم ودر پیگیری واجرایی شدن این موضوع هستیم ودر این باره تاکنون نیز کارهایی انجام شده است.

وی به آموزش صرفه جویی مصرف آب در روستاها اشاره وبیان کرد: روستاهایی که طرح های آب وفاضلاب انجام میشود در مدارس آموزش مصرف درست آب انجام می شود همچنین آموزش های همگانی به افراد بخصوص بانوان خانه دار روستایی از طریق بسیج خواهران در روستا ها نیز انجام میشود.

 سید مصطفی هاشم افزود : وی به ضرورت های امسال اشاره واضافه کرد:276 مورد ایجاد شبکه ،13 ایستگاه پمپاژ وحفاری 23 حلقه چاه ،349 شبکه توزیع باید انجام شود.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار