سمنان؛

تکمیل مصلای بزرگ سمنان نیازمند کمک خیران

استاندار سمنان گفت: احداث مصلای سمنان فقط با اعتبار استانی و ملی امکان‌پذیر نیست و مردم نیز باید در این امر مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛استاندار سمنان در نشست پیگیری روند احداث مصلای بزرگ سمنان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان برگزار شد، با اشاره به لزوم توجه هر چه بیشتر به برکت‌ها و معنویت‌های ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ساخت مصلی نماز جمعه در سمنان به همه انسان‌ها و مؤمنان ارتباط دارد و همه باید در آن نقش داشته باشند.
محمدرضا خباز افزود: مسؤولان هم باید همگام با مردم در این امر مقدس شریک باشند و هیأت امنای مصلای نماز جمعه سمنان باید برای آن‌ها مشخص کنند که دقیقاً چه انتظاری دارند تا مصادیق مشارکت آن‌ها مشخص شود.
استاندار سمنان گفت: ساخت مصلای سمنان نیازمند طرح بسیار جامع است و باید در آن همه موارد پیش‌بینی شود تا بتوانیم از مسؤولان بخواهیم در زمینه‌هایی که توانایی دارند و تا جایی که قانون به آن‌ها اجازه می‌دهد، همکاری و مساعدت کنند.
خباز گفت: اگر مصادیق کار مسؤولان در ساخت مصلای سمنان مشخص باشد، فعالیت آن‌ها هم قابل ارزیابی است و هم می‌شود آمار درستی از تلاش دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در این امر ارائه داد.
وی افزود: احداث مصلای سمنان کار بسیار بزرگ و هزینه‌بری است و فقط با اعتبار استانی و ملی نمی‌شود مصلی را تکمیل کرد؛ بلکه باید از خیران و مردم هم در این کار مهم کمک گرفت.
همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان افزود: مصلای بزرگ سمنان برای تمام افراد شهرستان سمنان است و باید تلاش کنیم تا مردم در این امر بیشتر سهیم شوند و هر کس هر قدر که توان دارد، در این امر خیر کمک کند.
شاهچراغی گفت: خیران می‌توانند نقش اساسی در ساخت مصلای سمنان داشته باشند و هیأت امنای مصلی باید این دست خیران را شناسایی و از آن‌ها دعوت کند تا در این امر مقدس شریک شوند.
وی گفت: نباید انتظار داشته باشیم تا فقط دستگاه‌های دولتی، مصلی را بسازند؛ چون کار بسیار بزرگی است و بدون کمک مردم و خیران اتمام آن امکان‌پذیر نیست.
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اظهار کرد: مصلای سمنان، طرحی بسیار ارزشمند در ترویج فرهنگ دینی در مرکز استان سمنان بوده و در پیشبرد اهداف نظام اسلامی اثرگذار است و به یکی از بزرگ‌ترین کانون‌های فرهنگی و دینی سمنان تبدیل می‌شود و از این‌رو، باید با نگاه دیگری به آن توجه داشت.
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: امروز همه مردم، مسؤولان و خیران باید به تکمیل مصلای بزرگ سمنان کمک کنند.
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.