نخستین خانه موزه شهدا در مشهد افتتاح شد+ تصاویر

با حضور جمعی از مدیران شهری و خانواده شهدا نخستین مرکز یادمان ایثار و شهادت (خانه موزه) در مشهد افتتاح شد.

مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، گفت: هدف از تاسیس این خانه موزه‌‌ها گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است و برپایی خانه موزه‌ها باعث می‌شود بستر مناسبی برای افزایش مشارکت‌های مردمی و همچنین ظرفیت‌های مردمی ایجاد شود.

نخستین خانه موزه شهدا در مشهد افتتاح شد

علی قناویزچی افزود: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال ۹۵ همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۳۸ خانه موزه شهید با همکاری مناطق ۱۳گانه در راستای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: نخستین خانه موزه با کمک خانواده شهید اسفندیاری در قاسم اباد- امامیه 3 واقع در منطقه 10 شهرداری مشهد امروز افتتاح شد که این خانواده بخشی از منزل خود را به محلی برای جمع آوری و حفظ آثار جنگ و شهدای محله قاسم آباد اختصاص دادند.

نخستین خانه موزه شهدا در مشهد افتتاح شد

مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد گفت: در خانه موزه‌ها علاوه بر نمایش عکس، وصیت نامه و لوازم شهید، به معرفی سیره اخلاقی و ویژگی‌های شاخص شهید از طریق اکران آثار قابل نمایش، المان‌های دفاع مقدس، نرم‌افزارهای مذهبی مرتبط و نمایش فیلم‌های مستند از زندگی شهدا پرداخته می‌شود.

نخستین خانه موزه شهدا در مشهد افتتاح شد

قناویزچی افزود: هر کدام از خانه موزه‌ها دارای یک کتابخانه تخصصی با کتاب‌هایی درباره انقلاب و دفاع مقدس به عنوان مرجعی برای مراجعه شهروندان به ویژه جوانان برای دسترسی به کتاب‌هایی با عناوین زندگی‌نامه و وصیت نامه و خاطرات شهدا هستند.

نخستین خانه موزه شهدا در مشهد افتتاح شد

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار