مسئولان وزارت بهداشت براي نظارت بر خدمات رسانی به مصدومين حادثه روز گذشته لحظاتی پیش وارد فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج حریرچی،قائم مقام وزير بهداشت، امین صابری نیا ،رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و علی شهرامی معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، امروز، سوم تیر، به شیراز سفر کرده اند تا ضمن عیادت از آسیب دیدگان دو دستگاه اتوبوس که بامداد دوم تیر، در دو محور ارتباطی استان فارس، دچار سانحه شدند، از نزدیک بر روند خدمت رسانی به این افراد، نظارت کنند.

در پی گزارش این سانحه، 11دستگاه آمبولانس، به محل سانحه اعزام شد.

در این سانحه، 19سرنشین اتوبوس جان خود را از دست دادند که 16مورد در محل حادثه بوده است.

43مصدوم این سانحه، به یاری امدادگران اورژانس که از لحظه وقوع این سانحه، با حضور در صحنه، کار خدمت رسانی به آسیب دیدگان را به سرعت آغاز کرده بودند، به بیمارستان شهدای نی ریز، انتقال یافتند و سه نفر به دلیل وخامت و جراحات وارده، جان باختند.

حادثه دوم که در کمتر از یک ساعت از بروز این سانحه، رخ داد، در کیلومتر 65محور سروستان به شیراز بود.

مرکز اورژانس شیراز، 15دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، به محل سانحه اعزام کرد و 47سرنشین این اتوبوس، راهی بیمارستان شدند.

به محض اطلاع از وقوع این سانحه، بیمارستان های نمازی و شهید رجایی شیراز، به حالت آماده باش درآمده و آماده خدمت رسانی به آسیب دیدگان سانحه شدند.

در مجموع، 56سانحه دیده در اثر دو حادثه، به بیمارستان ترومای شهید رجایی شیراز انتقال یافتند که 25نفر تاکنون مرخص شده اند.

13مصدوم سانحه هم در I.C.U بستری شده اند و 18مصدوم دیگر هم در بخش های بیمارستان بستری بوده و برای بیماران نیازمند به عمل جراحی، این اقدام به ترتیب در حال انجام است.

دیگر بیمارستان شیراز که پذیرای سانحه دیدگان این دو حادثه دلخراش بوده است، بیمارستان نمازی بود که از روز گذشته، کار خدمت رسانی به 17مصدوم سانحه را آغاز کرده و تاکنون، 16مصدوم مرخص شده اند و حال تنها مصدوم بستری، مساعد گزارش شده است و کار خدمت رسانی به او ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.