مسئولان برگزاری المپیک ریو 2016 به مناسبت روز جهانی المپیک، دهکده المپیک را به روی اصحاب رسانه های جهان گشودند.

دهکده المپیک ریو به روی اصحاب رسانه  گشوده شد
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان روز پنج شنبه 23 ژوئن مصادف با  روز جهانی المپیک ، دهکده المپیک ریو به روی اصحاب رسانه های جهان گشایش یافت.

 یک ماه دیگر، روز 24 جولای، اولین گروه از هزاران  ورزشکار و مسئول تیم ها شروع به اسکان در این دهکده خواهند کرد که در طول بازی های المپیک به خانه آنها تبدیل خواهد شد.

دهکده المپیک و پارالمپیک از 31 مجتمع آپارتمانی، که برخی از آنها 17 طبقه است، تشکیل شده است. در مجموع، 3604 آپارتمان در دهکده وجود دارد که در طول بازی های المپیک خانه ی بیش از 17،000 نفر از ورزشکاران و مسئولان تیم ها و در طول بازی های پارا المپیک محل اسکان 6000 نفر خواهد بود.

در دهکده همه امکانات رفاهی از قبیل اتوشویی،  گل فروشی، فروشگاه های رفاه،  بانک، اداره پست، باجه بلیط و حتی آرایشگاه و سالن زیبایی برای ورزشکاران مهیا شده است به طوری که آنها بدون خروج از دهکده می توانند تمام نیاز های خود را مرتفع کنند،یک مرکز مذهبی هم برای پیروان تقریبا تمام ادیان مهم در نظر گرفته شده است.

خانم ژانت آرکین  ستاره بسکتبال برزیل به عنوان شهردار روستا منصوب شده است.

او  با تیم ملی برزیل در سال 2004 قهرمان جهان شده،  در المپیک 1996 آتلانتا مدال نقره کسب کرد و در المپیک سیدنی 2000  صاحب مدال برنز شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار