نماینده پارلمان عراق: آل سعود خطری برای دنیا و انسانیت است

یکی از نمایندگان پارلمان عراق، آل سعود را خطری برای دنیا و بشریت دانست و خواستار مقابله با سیاست‌های مخرب ریاض در منطقه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری عراق، محمد صیهود، نماینده ائتلاف دولت قانون عراق، خواستار اخراج سفیر عربستان از بغداد شد.

وی افزود: عربستان خطر بزرگی برای دنیا و همه انسانیت محسوب می شود. جامعه بین المللی باید مانع از دخالت های سعودی ها در امور منطقه شود و اجازه صدور تروریست و فتوای تکفیری به آن را ندهد.

صیهود تاکید کرد: ادامه تحرکات و اقدامات آل سعود، سبب ویرانی، کشتار و تروریسم در دنیا خواهد شد.

وی افزود: عراق باید گامهایی را برای رها شدن از شر آل سعود بردارد که اولین آن اخراج سفیر سعودی ها از عراق است؛ زیرا ما بر این باوریم که سفارت خانه عربستان عامل و منشا تروریسم در بغداد است.

صیهود بیان کرد: گام بعدی، تحریم کالاهای سعودی هاست؛ زیرا این واردات سبب حمایت از تروریسم و اقدامات جنایتکارانه در منطقه می شود.

ثامر سبهان، سفیر سعودی ها در عراق، پا را از وظیفه دیپلماسی خود فراتر نهاده است و به مواضعی علیه نیروها مردمی و دخالت در امور داخلی عراق روی آورده است. اخیرا بحث‌هایی درباره تلاش دولت عراق برای درخواست از ریاض برای تعویض وی به گوش رسید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار