رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت : گفت: مهاجرین افغانستانی از آرامش و امنیت پایدار در ایران برخوردار هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، توشیدتدکی کاواوچی در مراسم جشن پناهندگی که در محل مهمانشهر تربت جام با حضور سرکنسول کشورهای ترکیه، پاکستان، ترکمنستان و رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهاندگان سازمان ملل، مدیر کل اتباع خارجی و نماینده وزارت خارجه برگزار شد افزود: من به پتانسیل جوانان افغانی اعتقاد دارم که باید کشورخود را بسازند و ما به تحقق این امر مهم امیدوار هستیم.

وی گفت: دوست دارم جوانان افغانی با فرصتی که در ایران دارند به نحو مطلوب استفاده و با کسب مهارت و علم آموزی در سازندگی و پیشرفت و بالندگی کشورافغانستان نقش بسزای ایفا نمایند.

رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به اشاره به دو جنگ ویتنام و افغانستان و آوارگی مردم این دو کشور تصریح کرد: زمانی که در ویتنام جنگ بود در واقع در افغانستان هم جنگ شروع شد و خیلی از مردم این دو کشور مجبور به ترک وطن خود شدند و به کشورهای دیگر پناه آوردند.

توشیدتدکی کاواوچی گفت: از آنجا که کشور ژاپن مرز زمینی ندارد مردم ویتنام با فاصله زیادی همراه با قایق های کوچک به ژاپن آمدند که در مسیر آبی عده زیادی از مردم پیر و جوان و کودک در دریا غرق شدند و من که در ژاپن زندگی آرامی داشتم، بعد از ۳۰ سال امروز در ایران هستم و خوشحالم که مهاجرین افغانی از آرامش و امنیت پایدار برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از شما جوانان افغانی تجربه آوارگی را ندارند و شما جوانان خوش شانس بودید که درایران متولد شدید و از همه امکانات رفاهی، خدماتی، بهداشتی، آموزشی، ورزشی و تفریحی برخوردار هستید.

رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل خطاب به مهاجرین اظهار داشت: شما مهاجرین افغانستانی به کشور ویتنام نگاه کنید که مهاجرین با کسب مهارت وتحصیلات عالیه به کشور خود بازگشته و امروز ما شاهد رشد و پیشرفت ویتنام می باشیم و معتقد هستم این اتفاق مهم باید درکشور افغانستان هم رخ دهد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار