اصفهان؛

نخستین انجمن خیریه پیشگیری از مواد مخدر در اصفهان

انجمن خیریه پیشگیری از مواد مخدر برای نخستین بار در کشور در اصفهان تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، مبارزه با مواد مخدر به صورت جدی صورت گرفت و تقدیم 3 هزار و 700 شهید و 13 هزار جانباز در عرصه مبارزه با مواد مخدر نشان از تلاش نظام اسلامی در مقابله با مواد مخدر دارد.

استاندار اصفهان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره مبارزه با مواد مخدر افزود: مبارزه با حاشیه‌نشینی در شهرها، طلاق و مواد مخدر از جمله اولویت‌هایی است که رهبر معظم انقلاب آن را به عنوان اولویت مطرح کرده اند.

وی ادامه داد: کارگروه‌هایی برای نخستین بار در کشور در اصفهان با هدف اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها تشکیل شده است و درهمین خصوص تفاهم نامه ای با دانشگاه آزاد واحد شاهین شهر برای ایجاد رشته پیشگیری از اعتیاد امضاء کرده ایم.

زرگرپور خاطر نشان کرد: اصفهان از نظر تشکیل جلسات استانی ستاد مبارزه با مواد مخدر رتبه نخست در سطح کشور و از نظر برگزاری جلسات شهرستانی رتبه سوم را در سال گذشته کسب کرده است.

استاندار اصفهان گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته یک هزار و 781 مصوب داشتند که از این تعداد، در بخش فرهنگی و پیشگیری836 ، مقابله با عرضه319 ، درمان و حمایت اجتماعی276، سازمان‌های مردم‌نهاد 158 و 52 مصوب در بخش حقوقی و قضایی بوده است.

زرگرپور تعداد معتادان استان اصفهان را حدود 100 هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: بر این اساس به ازای هر 100 نفر 2 معتاد در استان اصفهان وجود دارد که حاکی از نرخ ابتلای 9/1 درصد در استان است در حالی که این میزان در سطح کشور 5/2 درصد است.

وی با اشاره به اینکه مصرف مواد صنعتی نسبت به مواد سنتی رو به افزایش است افزود: در استان اصفهان مرکز تحقیقات روانپزشکی کودکان و نوجوانان با اولویت موضوع اعتیاد در بیمارستان امین و فارابی راه اندازی شده است.

استاندار اصفهان گفت: در سال 94 صدو یک هزار و 696 نفر روز تحت درمان و کاهش آسیب قرار گرفتند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان چهارمین استان از نظر کشف مواد مخدر در کشور است، تصریح کرد: 41 تن انواع مواد مخدر در سال گذشته در استان اصفهان کشف شده که این میزان، معادل کشفیات 18 استان کشور است و در 3 ماهه نخست سال جاری نیز5/8 تن مواد مخدر در استان کشف شده است.

شاه محمدی افزود: نوزادان متولد شده از مادران معتاد در بیمارستانهای دولتی هفته ای سه نوزاد است که این کودکان یک ماه در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند و تحت درمان قرار میگیرند.

(NGO) گفتنی است در استان اصفهان 127 سازمان مردم نهاد وجود دارد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار