دبی آب چشمه آبشار یاسوج کم شده است

مدیرعامل آبفای کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد هیچ برداشت اضافه بر برداشت سابق از آبشار یاسوج نداشته است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سید علی لدنی‌نژاد اظهار کرد: از مشکلات اصلی ما در استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرها این است که استفاده نادرستی از آب آشامیدنی می‌شود.
 
وی گفت: استفاده از آب آشامیدنی برای کارهای دیگر از جمله در آبیاری باغچه‌ها موجب بروز مشکلات زیادی برای ما شده است.
 
لدنی‌نژاد یکی دیگر از مشکلات را مربوط به انشعابات غیر مجاز دانست و گفت: در استان و حتی در شهر یاسوج مرکز استان تعداد زیادی انشعابات غیر مجاز وجود دارد که بسیاری از آن‌ها را جمع‌آوری کرده‌ایم که برای رفع این مشکل لازم است اقدامات فرهنگی بیشتری صورت گیرد.
 
وی با تأکید بر اینکه برخی از شهرهای استان دارای تنش آبی هستند از هم استانی‌ها درخواست کرد تا در مصرف درست آب کوشا باشند.
 
این مسؤول در خصوص کم شدن آب چشمه آبشار و نقل قول‌هایی که در خصوص برداشت بیشتر آب توسط آبفای استان شده است، افزود: از آب آبشار یاسوج از ابتدا که بنیان شهر یاسوج گذاشته شده برای مصارف آشامیدنی استفاده شده است.
 
لدنی‌نژاد بیان کرد: در چهار سال اخیر هم مطابق با گذشته هیچ آب اضافی از آبشار گرفته نشده است.
 
وی با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند به دلیل برداشت بیشتر آب آبشار، سطح آب چشمه کم شده است، اظهار کرد: به دلیل بارندگی‌های کم در چند سال اخیر دبی آب چشمه کم شده است.
 
انتهای پیام/ف - س
برچسب ها: آبشار یاسوج ، کم ، یاسوج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.