پس از رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، رئیس حزب کارگر انگلیس امروز یکشنبه وزیر خارجه دولت سایه را برکنار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مطبوعات انگلیس در شماره‌های امروز خود نوشتند جرمی کوربین، رئیس حزب کارگر انگلیس، روز یکشنبه هیلاری بن وزیر امور خارجه دولت در سایه را برکنار کرد. 

نشریه انگلیسی آبزرور اخیرا گزارش داد هیلاری بن تلاش می‌کند به رئیس حزب کارگر لطمه بزند و او را از سمتش برکنار کند. 

بسیاری از اعضای حزب کارگر از جرمی کوربین که سال گذشته به ریاست حزب کارگر انگلیس انتخاب شد انتقاد می‌کنند؛ چرا که نتوانسته است رای دهندگان شمال انگلیس را متقاعد کند در همه پرسی پنجشنبه گذشته که درباره سرنوشت انگلیس در اتحادیه اروپا برگزار شد، به ماندن انگلیس در این اتحادیه رای دهند. 

ساعاتی پس از آنکه نتیجه این همه پرسی در رسانه‌های انگلیس اعلام شد و مشخص شد که ۵۲ درصد از شهروندان انگلیسی خواستار خروج کشورشان از اتحادیه اروپا هستند، دو نماینده حزب کارگر درخواست استیضاح جرمی کوربین را مطرح کردند. 

نشریه آبزرور نوشت: هیلاری بن احتمالا دو روز اخیر با نمایندگان حزب کارگر مذاکره کرده و به آن‌ها گفته است که اگر اعتراضات بر ضد جرمی کوربین افزایش یابدف رسما از وی خواهد خواست از سمتش کناره گیری کند. بن همچنین به نمایندگان حزب کارگر گفته است اگر جرمی کوربین با درخواست وی مخالفت کند خودش از سمت امور خارجه دولت سایه کناره گیری خواهد کرد و از دیگر همتایانش در دولت سایه خواهد خواست به اتفاق وی استعفا دهند. 

آبزرور نوشت سخنگوی هیلاری بن از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است. 

به نوشته این روزنامه، جرمی کوربین به هیلاری بن گفته است که چون اعتماد ریاست حزب کارگر را از دست داده است، او را از سمتش برکنار می‌کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار