عضو شورای شهر سبزوار گفت: سبزوار در رقابت با دو شهر شیراز و کیش به عنوان میزبان نهایی برگزاری همایش بین المللی جوانان و صلح جهانی انتخاب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود پسندیده در این زمینه افزود: پس از معرفی همه ظرفیت ها و پتانسیل های سبزوار برای میزبانی این مراسم، سرانجام دبیرخانه مرکزی همایش بین المللی جوانان و صلح جهانی این شهر را برای برگزاری همایش مذکور در مهرماه 95 انتخاب کرد.

وی توضیح داد: مسئولان سبزوار تیرماه باید برای عقد تفاهم نامه نهایی با دبیرخانه مرکزی این همایش به تهران سفر کنند.

پسندیده افزود: پیش از این که موافقت نهایی دبیرخانه مرکزی با میزبانی سبزوار اعلام شود، از سوی برخی مسئولان شهرستان با تعدادی از مقامات و شخصیت های بلندپایه کشور رایزنی شدهاست.

وی افزود: در این همایش بین المللی حداقل 5 وزیر از هیئت دولت جمهوری اسلامی و تعدادی از سفرا و وزیران امور خارجه دیگر کشورها شرکت خواهند کرد.

مسئول کمیسیون گردشگری شورای شهر سبزوار همچنین گفت: تمام میهمانان خارجی این همایش مدعو شخص وزیر خارجه کشورمان خواهند بود.

وی ادامه داد: برگزاری همایشی با چنین سطحی قطعا آورده های زیادی برای شهرستان سبزوار خواهد داشت و اگر چنین نبود، هرگز به دنبال اخذ امتیاز میزبانی این همایش نمی رفتیم.

پسندیده همچنین گفت: سبزوار هم به لحاظ امکانات و زیرساخت های موجود کنونی و هم به لحاظ ظرفیت های تاریخی و فرهنگی پتانسیل بسیار خوبی برای میزبانی از چنین همایش هایی در سطح ملی و بین المللی دارد و اگر با یک برنامه ریزی صحیح به استقبال این برنامه برویم، قطعا به معرفی هرچه بیشتر پتانسیل های این شهر در سطح ملی و جهانی منجر خواهد شد.

گفتنی است اولین دوره همایش بین المللی جوانان و صلح جهانی مهرماه سال 94 به میزبانی کلانشهر تبریز در شمال غرب کشور برگزار شده است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار