اتاقهای تزریق برای معتادان پرخطر راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مدیر کل بهزیستی استان در مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان افزود: سازمان بهزیستی از جمله سازمانهای موثر و مسئول در حوزه رفاه اجتماعی و همچنین پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که تلاش می کند در این عرصه با دانش روز و برنامه های اثرگذار کار را دنبال کند .

عباس صادق زاده گفت : یکی از موضوعاتی که به منظور کاهش آسیب های اجتماعی و کنترل انها است راه اندازی اتاقهای تزریق است که رفتارهای معتادین پرخطر را کنترل و کاهش می دهد.

وی ضمن اعلام این مطلب که گرچه استان کرمان جزء استانهای مرزی نیست اما تمام شرایط و خطرات استان های مرزی از نظر اسیب های اعتیاد و مواد مخدر دارد گفت: ده و نیم درصد از جامعه استان دچار اعتیاد هستند که 6 درصد ایت جمعیت دچار اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و پرخطرند که امیدواریم این طرح که با هزینه دولت در سه استان کشور از جمله استان کرمان به اجرا در می آید بتواند آسیب های اجتماعی معتادان پرخطر را به صفر رسانده و این بیماران تحت کنترل مصرف قرار گیرند.

صادق زاده گفت : این طرح در مرحله اول و به صورت پایلوت در مرکز استان و در صورت موفقیت در تمامی شهرهای استان اجرایی شده و اضافه کرد که اجرای اینگونه طرحها برگرفته از طرحهای موفق کشورهای پیشرفته دنیا است که کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال داشته است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان خاطر نشان کرد رفتارهای پرخطر معتادین مواد مخدر صنعتی علاوه بر آسیب های اجتماعی بیماری ها و مسائل و مشکلات دیگری را برای جامعه در پی دارد که امیدواریم با اجرای این طرح ضمن کنترل کامل آسیب های ناشی از اینگونه اعتیاد از بیماری ها و دیگر مشکلات جلوگیری شود و این طرح در واقع کنترل کامل موارد ذکرشده و در صورت موفقیت به شکل عمومی انجام می شود .

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار