شب قدر شبی است که مقدرات یک ساله انسان در آن تقدیر می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی جاوید کارشناس مذهبی گفت: با توجه به آیات سوره مبارکه قدر شب قدر از هزار ماه برتری دارد و سه شب نوزدهم بیست ویکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان شبهه بیشتری ب لیله القدر دارد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی جاوید افزود:با توجه به سوره مبارکه قدر در شب قدر مقدرات یک ساله انسان تقدیر می شود به این صورت که فرشتگان، ملائکه و روح(اعظم همه فرشتگان )با اجازه پروردگار به زمین نازل و به خدمت امام‌ زمان (عج) می روند تا مقدرات یک ساله را به امام‌ زمان(عج) عرضه کنند.
حجت الاسلام والمسلمین جاوید اظهار داشت:در آیه ۴سوره مبارکه قدر که می فرماید:" تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ " لفظ نزول ملایکه و روح در این آیه ب شکل فعل مضارع ذکر شده است که استمرار را می رساند ب این معنی که در شب قدر انسان باید کامل باشد تا ملائکه و روح به خدمت ایشان نازل شوند و این آیه خود دلیل بر وجود و حضور انسان کامل (امام زمان (عج )در دنیای امروز است.
حجت الاسلام والمسلمین جاوید ادامه داد:در بین شب های قدر گفته شده است که شب بیست و سوم از دو شب قبل دارای ویژگی‌های نزدیکتری به شب قدر است به گونه ای که در روایت آمده است: حضرت زهرا(س)فرزندانشان را در این شب برای شب زنده داری بیدار می فرمودند و یا امام صادق ( ع)در این شب بیدار و برای انجام اعمال به مسجد می رفتند.
حجت الاسلام والمسلمین جاوید گفت:برای شب های قدر اعمالی وارد شده است، از جمله انجام غسل، خواندن دو رکعت نماز، خواندن زیارت امام حسین( ع)، خواندن دعای جوشن کبیر، دعای ابوحمزه ثمالی، دعای مجیر، دعای قرآن کریم(به سر گرفتن قرآن)است.
همچنین در شب های لیله القدر خواندن دعای فرج(اللهم کن لولیک الفرج...) بسیار سفارش شده است.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار