ارومیه؛

اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در ماه مبارک رمضان

این مطلب را مهندس سعید مینایی مهر در گفتگو با واحد مرکزی خبر مهاباد اعلام کرد.

به گزارشخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مسئول بهداشت محیط و حرفه ای استان آذربایجان غربی گفت:همکاران بهداشت محیط در استان بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت دارند و در ماه مبارک رمضان نظارت بر کارگاه ها و مراکز تهیه و توزیع زولبیا و بامیه و سایر مواد غذایی با شدت بیشتری جهت حفظ سلامت شهروندان عزیز انجام می شود.

وی اظهار داشت:شهروندان مواد غذایی مورد نظر خود را از مکان هایی تهیه کنند که شرایط بهداشتی را در محل کار خود رعایت می نمایند و در هنگام خرید، مواد غذایی بسته بندی شده را خریداری و در صورت لزوم از خرید مواد غذایی فله ای خودداری کنند.

مهندس مینایی مهر افزود: در هنگام خرید به شرایط 9 گانه مواد غذایی توجه کرده که شامل تاریخ تولید،تاریخ انقضا، سری ساخت وزارت بهداشت می باشد وشهروندان مواد غذایی تولید شده توسط مراکز به اندازه نیاز تهیه نمایند و از نگهداری طولانی مدت مواد غذایی همچون زولبیا و بامیه خودداری نمایند.

وی خاطر نشان کرد: با خرید دستگاه های تست روغن برای واحد های بهداشت محیط استان میزان کیفیت روغن به کار رفته در کارگاه ها و مراکز پخت و پز موادغذایی اندازه گیری شده و در صورتیکه اندازه TPM روغن بیشتر از حد مجاز باشد ضمن معدوم سازی روغن به کار گرفته، کارگاه های متخلف پلمپ و به مراجع قضایی تحویل داده می شوند.

وی اظهار داشت: حفظ سلامت شهروندان از جمله وظایف کارشناسان بهداشت محیط است و در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این مراکز با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

وی از شهروندان ساکن در استان آذربایجان غربی خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف یا شکایت از شرایط بهداشتی با سامانه تلفنی 190 و یا 1490 تماس گرفته تا کارشناسان بهداشت محیط در اسرع وقت پیگیری های لازم را انجام دهند.

شایان ذکر است: شرایط 9 گانه شامل نام محصول ، نام و آدرس کارخانه تولید کننده ، شماره پروانه ( ساخت یا کد بهداشتی )،سری ساخت ، تاریخ تولید و انقضاء ، وزن ، شرایط نگهداری ترکیب و فرمول فرآورده ، جمله ساخت ایران است.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.