ارومیه؛

اجرای 5 طرح بزرگ در بخش آب و فاضلاب خوی

برای ارتقای شاخص های بخش آب و فاضلاب 5 طرح بزرگ زیربنایی در شهرستان خوی اجرا می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،ولیزاده مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خوی در بازدید فرماندار از روند اجرایی این طرحها گفت : این طرحها شامل تکمیل طرح تصفیه خانه آب شهر ایواوغلی ، اصلاح و توسعه 25 کیلومتر شبکه آب آشامیدنی خوی ، حفر و تجهیز 3 حلقه چاه ، تکمیل مرحله دوم طرح تصفیه خانه فاضلاب خوی و احداث شبکه جمع آوی و انتقال فاضلاب مسکن های مهر شهرک ولیعصر است که با بهره برداری از این طرحها تا نیمه اول امسال شاخص های بخش آب و فاضلاب این شهرستان به میانگین کشوری نزدیک می شود .

وی مجموع سرمایه گذاری در این طرحها را بیش از 150 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد : طرح تصفیه خانه آب شهر ایواوغلی خوی به روش ایسموز معکوس یکی از طرحهای نوین در بخش آب در استان است که با بهره برداری از این طرح آب این شهر پایدار و سختی های آب این شهر برطرف می شود .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خوی تصریح کرد : امسال همچنین با توسعه 10 کیلومتر از شبکه انتقال آب و اصلاح 15 کیلومتر ازاین شبکه میزان هدر رفت آب شرب در این شهر از 22 درصد به کمتر از 20 درصد می رسد .

وی تکمیل مرحله دوم تصفیه خانه فاضلاب را یکی از طرحهای زیربنایی و ضروری خوی اعلام و تصریح کرد : تا پایان نیمه اول امسال به بهره برداری از این طرح شبانه روزی 14هزار 500 متر مکعب فاضلاب تصفیه و امکان ارائه خدمات و ایجاد شبکه های جدید به 75 هزار فراهم می شود .

آقای سیوانی فرماندار خوی نیز در این بازدید از اجرایی شدن شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب شهرک ولیعصر خوی خبر دا د وافزود : طول این شبکه 25 کیلومتر که تا نیمه اول امسال با بهره برداری از این طرح مشکل زیست محیطی و فاضلاب مسکن های مهر شهرک برطرف می شود .

انتهای پیام/ب

برچسب ها: آب ، فاضلاب ، خوی ، ارتقا ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.