شماری از مقام های امریکا در افغانستان از بارک اوباما رییس جمهوری این کشور خواسته اند که او (اوباما) باید طرح کاهش نیروهای امریکایی از افغانستان را لغو کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دن فیلدمن، جیمز دابنز و مارک گروسمن که قبل از این به عنوان نمایندگان ویژه امریکا برای افغانستان و پاکستان کار می کردند همرا با ده دیپلمات دیگر این کشور طرح کاهش نیروهای امریکایی را با ارسال یک نامه سرگشاده از اوباما خواستار شده اند.

آقای فیلدمن گفته که اوباما باید همین حالا اعلام کند که طرح کاهش سربازان امریکایی در افغانستان کنار گذاشته شده است تا نظامیان این کشور بتوانند نیروهای افغان را در جنگ علیه طالبان بیشتر کمک کنند.

در همین حال قصر سفید گفته است که رییس جمهور اوباما ممکن است پیشنهاد مقام های نظامی و مشاوران خود را در این مورد در نظر بگیرد.

قبل از این اما امریکا گفته بود که ما (رهبران امریکا) بر ماموریت حمایت قاطع متعهد هستیم و ۹۸۰۰ سرباز خود را در افغانستان تا قسمت زیاد سال جاری حفظ خواهیم کرد و پس از آن شمار آنان به ۵۵۰۰ تن خواهد رسید.

در همین حال دن فیلدمن گفته است که ادامه حضور ۹۸۰۰ سرباز امریکایی در افغانستان تا پایان دوره ریاست جمهوری بارک اوباما، تعهد این کشور به مردم و حکومت افغانستان و شرکایی بین الملل آن است.

فیلدمن همزمان گفته است که جانشین بارک اوباما در ماه جنوری ۲۰۱۷ باید هر چه زودتر در مورد شمار سربازان امریکایی در افغانستان تصمیم بگیرد.

به نقل از صدای امریکا، مارک گروسمن، معین پیشین وزارت خارجه امریکا گفته است که افغان ها کاهش تعداد سربازان امریکایی در افغانستان را به حیث نشانه کاهش حمایت واشنگتن از کابل تلقی خواهند کرد.

آقای گرسمن گفته است که کاهش نیروهای امریکایی از افغانستان "علامت نادرست" را به پاکستان و منطقه به وجود میاورد.

در همین حال مقام های ارشد پیشین امریکایی حضور سربازان آن کشور در افغانستان را برای حمایت نیرو های افغان ضروری خوانده اند.

جیمز دابنز، دیپلومات پیشین امریکایی نیز گفته است که شمار کنونی نیرو های امریکایی "حد اقل تعداد لازم برای ادامه حمایت از نیرو های افغان و مهار کردن طالبان است."

در همین حال جنرال جان نیکلسن، قوماندان کنونی نیرو های امریکایی در افغانستان گزارش بررسی وضعیت امنیتی در آن کشور را به قصر سفید فرستاده است.

بخدی نوشت: تا هنوز جزییات زیاد این بررسی فاش نشده است اما کارشناسان می گویند که ممکن است جنرال نیکلسن خواستار عدم کاهش سربازان امریکایی در افغانستان شده باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار