پرداخت‌های نامتعارف به هر مسئولی جرم محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان گفت: موضوع حقوق‌های نجومی برخی مسئولان، در استان سمنان نیز بررسی می شود.
حیدر آسیابی افزود: موضوع حقوق‌های میلیونی و نجومی بیشتر مربوط به تعدادی مدیران ارشد و مؤسسات کشوری بوده و کمتر دامنگیر مدیران میانی و استانی است اما بااین‌وجود این موضوع در استان‌های کشور ازجمله استان سمنان در دست بررسی است.
وی افزود: براساس دستور رئیس قوه قضائیه به رئیس سازمان بازرسی کل کشور برای پیگیری موضوع حقوق‌های نجومی در کشور این موضوع در استان سمنان نیز به اداره کل بازرسی این استان ارجاع شده و بررسی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه کار بررسی حقوق‌های مدیران به‌تازگی آغازشده است خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حال بررسی میزان دریافتی‌های افراد با توجه به فیش‌های حقوقی آنان هستیم.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با تأکید بر اینکه در این زمینه کارهای کارشناسی صورت می‌گیرد افزود: اگر در موردی پرداخت‌های نامتعارف به هر مسئولی کشف شود؛ حسب مورد، وقوع جرم نسبت به دریافت‌کنندگان و نیز تصویب‌کنندگان و دستوردهندگان این حقوق‌ها مطرح است.
آسیابی تصریح کرد حقوق‌های مطرح‌شده در رسانه‌ها برای یک مدیر به چندین برابر حقوق دریافتی رئیس‌جمهور نیز می‌رسد و اگر در استان‌های کشور نیز موضوع حقوق‌های نجومی وجود داشته باشد؛ برخورد‌های لازم صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه خود مدیران دستگاه‌ها نمی‌توانند برای خود حقوق تعریف کنند خاطرنشان کرد: درصورتی‌که تعیین حقوق‌ها و پاداش‌ها برخلاف قانون انجام شود؛ هم تصویب‌کننده این حقوق‌ها و هم دریافت‌کننده آن ازنظر قانون مجرم‌اند.
انتهای پیام/ د
برچسب ها: بررسی ، حقوق ، دادگاه ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار