طالبان: شانگهای باید با امارت اسلامی رابطه مستقیم داشته باشد

طالبان از سازمان همکاری‌های شانگهای خواست تا به دلیل متوقف‌ساختن آمریکا در افغانستان با این گروه همکاری نماید.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان با انتشار نوار صوتی گفت: به دلیل این که افغانستان و منطقه از جنگ نجات داده شود باید سازمان شانگهای با امارت اسلامی رابطۀ مستقیم برقرار نماید.

در این نوار طالبان می‌گویند که باید پالیسی‌شان را به سازمان هم‌کاری‌های شانگهای تشریح کنند و اراده و نقشه بد آمریکا در مورد منطقه را واضح سازند.

در نواری که ذبیح‌الله مجاهد به نشر رسانیده گفته می‌شود نه تنها این‌ که افغانستان نباید با عضویت در شانگهای قربانی جنگ آمریکا نشود، بلکه به خاطر این‌که نفوذ استعمار آمریکایی گرفته شود باید در هر زمینه با امارت اسلامی هم‌کاری نماید.

این در حالیست که نشست سران سازمان هم‌کاری‌های شانگهای دو روز پیش با عضویت ناظر افغانستان و حضور رییس جمهور غنی در کشور ازبکستان برگزار گردید.

رییس جمهور غنی در سخنرانی‌اش در این نشست با اشاره به مبارزه با هراس‌افگنی در افغانستان، تاکید کرد که جنگ کنونی افغانستان جنگ داخلی نیست و اجندای گروه‌های تروریستی مختل‌ساختن هم‌کاری‌های منطقه‌یی است.

آقای غنی گفت که مسؤولیت دولت‌ها برای تفاوت‌نگذاشتن به تروریزم خوب و بد اساسی است و دولتی که میان تروریزم تفاوت قایل گردد، قیمت این‌همه را می‌پردازد.

در این نوار گفته شده که به حرف‌های تکراری محمد اشرف غنی نباید توجه شود و جنگ روان در افغانستان تروریستی نه مبارزات آزادی‌خواهی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار