داستان دو هفته‌ای حضور والیبال در لیگ جهانی 2016؛

نمایش پرنوسان به امید ثبات در المپیک

تیم ملی والیبال ایران در حالی دو هفته نخست لیگ جهانی را پشت سر گذاشت که عملکرد پر نوسانی از خود ارائه داد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال ایران از 27 خرداد ماه نبرد خود در لیگ جهانی والیبال 2016 را آغاز کرد. آن هم در حالی که نزدیک به یک هفته پیش از آغاز این مسابقات انتخابی المپیک ریو را با موفقیت پشت سر گذاشته بود و دست پر به ایران بازگشت.

بلندقامتان کشورمان در حالی چهارمین حضور خود در مسابقات لیگ جهانی را تجربه می‌کردند که سرمربی این  تیم پیش از اعزام تیم ملی به برزیل عنوان کرده بود برای کسب نتیجه به مسابقات گام نخواهد گذاشت و هدف مهم در درجه اول آماده سازی تیم و محک بازیکنان برای حضوری قدرتمندانه در المپیک ریو است. 

نمایش پرنوسان تیم ملی والیبال ایران در دو هفته ابتدایی این مسابقات شاید بیش از هر چیز نمایان گر این موضوع باشد که کادر ففنی تیم ملی  هدفی جز آماده شدن و استفاده از بستر لیگ جهانی برای محک بازیکنان آن هم فارغ از نتیجه ، ندارند.

تیم ملی والیبال ایران از 6 بازی ابتدایی خود در مسابقات لیگ جهانی 2016 که هفته نخست آن به میزبانی برزیل و هفته دوم آن در صربستان برگزار شد، تنها دو پیروزی مقابل تیم‌های بلغارستان و آرژانتین بدست آورد و در چهار دیدار بعدی خود موفق به شکست حریفانش نشد. تا حاصل تلاش شاگردان ولاسکو کسب تنها 5 امتیاز و حضور در رده دهم جدول باشد. 

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در رقابت های لیگ جهانی مقابل تیم ملی برزیل به میدان رفت و در پایان این دیدار با نتیجه 3 بر صفر متحمل شکست شد. شکستی که رائول لوزانو ، سرمربی و سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران خستگی را عامل اصلی آن عنوان کردند. 

ملی پوشان کشورمان در گام دوم و به فاصله یک روز از دیدار نخست در دومین مسابقه خود به مصاف تیم ملی آمریکا رفتند. آمریکایی که با کسب عنوان قهرمانی در مسابقات جام جهانی 2015 خیال خود را از حضور در المپیک راحت کرده بودند و با ماه ها تمرین و آمادگی پا به میدان لیگ جهانی گذاشتند. شاگردان رائول لوزانو در این دیدار هم متحمل شکست شدند تا دومین باخت خو در این مسابقات را بدست آورند. این بار تیم ملی ایران با نتیجه 3 بر یک شکست خورد.

نمایش پرنوسان به امید ثبات در المپیک ///فردا منتشر شود///

سومین دیدار بلند قامتان ایران در برزیل، مقابل تیمی بود که مربی اسبق تیم ملی ایران را روی نیمکت خود داشت. تقابل شاگردان قدیمی با خولیو ولاسکو آرژانتینی از جذابیت زیادی برخوردار بود. از طرفی رویارویی دو مربی کشته کار آرژانتینی روی نیمکت دو تیم می‌توانست حساسیت‌های ویژه ای به این دیدار بدهد. ملی‌پوشان ایران در این مسابقه عملکرد خوبی داشتند و در یک جدال دیدنی با راه راه پوشان آرژانتین موفق شدند 3 بر 2 به پیروزی رسیده و اولین برد خود در لیگ جهانی 2016 را بدست بیاورند.

کاروان تیم ملی ایران که از هفته نخست خود تنها دو امتیاز بدست آورده بود مستقیما از برزیل به صربستان سفر کرد تا دومین هفته این مسابقات را با  نبرد با تیم‌های بلغارستان، صربستان و باز هم برزیل پشت سر بگذارد.

بلند قامتان والیبال کشورمان که یک روز زودتر از آغاز مسابقات خود در صربستان به این کشور رسیدند ، در گام نخست باید به مصاف بلغارستان می‌رفتند. تیمی که در والیبال جهان اسم و رسمی برای خود داشت و بدون شک حریف آسانی محسوب نمی‌شد. 

رائول لوزانو که در تلاش بود از نفرات متفاوتی در این مسابقات استفاده کند، مهدی مهدوی و آرمین تشکری را به ایران بازگرداند و علیرضا بهبودی و محمد فلاح را به ترکیب تیم ملی اضافه کرد.
نخستین دیدار ایران در صربستان با پیروزی بلندقامتان ایران همراه شد. جایی که شاگردان رائول لوزانو موفق شدند با نتیجه 3 بر یک از سد بلغارستان عبور کرده و دومین پیروزی خد در لیگ جهانی را رقم بزنند.

تیم ملی والیبال برزیل دومین حریف ایران در هفته دوم این مسابقات بود. برزیلی که در هفته نخست یک بار موفق به شکست دادن تیم ملی ایران شده بود، در دومین دیدار دو تیم هم توانست ایران را با نتیجه 3 بر یک از پیش رو بردارد. هرچند بازیکنان ایران در این دیدار نسبت به نبرد نخست دو تیم نمایش بسیار بهتری داشتند اما باز هم نتوانستند مقابل این تیم قدرتمند به پیروزی دست پیدا کنند.

ششمین مسابقه بلندقامتان ایران و سومین دیدار هفته دوم ، باز هم با شکست تیم ملی ایران مقابل صربستان میزبان به پایان رسید. صربستانی که در پنج بازی قبلی خود به پیروزی دست پیدا کرده بود و با اقتدار در صدر جدول قرار داشت. این پیروزی هم به پیروزی‌های صرب‌ها افزود شد تا این تیم همچنان صدرنشینی خود در جدول سطح یک  را ادامه دهد. صربستان در دیدار با ایران با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید.

تیم ملی والیبال کشورمان از چند روز آینده و درست از روز یازدهم تیر ماه سومین هفته مسابقات لیگ جهانی 2016 را آغاز خواهد کرد. جایی که باید در سه دیدار پیاپی به مصاف تیم‌های آرژانتین ، ایتالیا و صربستان برود. آن هم در حضور هواداران پرشور خود در سالن دوازده هزارنفری آزادی.

نمایش پرنوسان به امید ثبات در المپیک ///فردا منتشر شود///

تیم ملی والیبال کشورمان با توجه به نتایج بدست آمده در دو هفته ابتدایی لیگ جهانی شاید شانس زیادی برای حضور در فینال مسابقات نداشته باشد. با این حال بدون شک ملی پوشان کشورمان از سه دیداری که در ایران برگزار خواهند کرد، انتظار پیروزی خواهند داشت و برای کسب نتایج قابل قبول در تهران تمام تلاش خود را به کار خواهند کرد. 

بلندقامتانی که پس از پایان لیگ جهانی باید خود را برای مسابقات المپیک 2016 ریو آماده کنند. والیبالیست‌های ایران که برای نخستین بار در تاریخ این رشته موفق به کسب جواز المپیک شده اند قطعا به دنبال ثبات در این رقابت ها هستند و از طرفی گوشه چشمی به درخشش و پدیده شدن در این مسابقات خواهند داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار