در بیانیه‌ای پس از توافق آنکارا و تل‌آویو اعلام کرد؛

حماس: از ترکیه بخاطر تلاش‌هایش تشکر می‌کنیم

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد برای تلاش‌های ترکیه به منظور کاستن از محاصره نوار غزه، بسیار ارزش قائل است.

حماس: از ترکیه بخاطر تلاش‌هایش تشکر می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، شامگاه دوشنبه اعلام کرد برای تلاش‌های ترکیه به منظور کاستن از محاصره نوار غزه که حدود ده سال است بر این منطقه اعمال شده است، بسیار ارزش قائل است. 

این جنبش در بیانیه‌ای رسمی، که از طریق رایانامه ارسال شد، در اظهارنظر در خصوص توافق به دست آمده میان ترکیه و رژیم صهیونیستی، اعلام کرد حماس از تلاش‌های ترکیه «برای کمک به مردم ما در غزه و کاستن از محاصره‌ای که اسرائیل اعمال کرده است» قدردانی می‌کند. 

در این بیانیه آمده است: «حماس از ترکیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور برای حمایتشان از نوار غزه که بیانگر موضع آشکار ترکیه در حمایت از آرمان فلسطین و مردم فلسطین است، تشکر می‌کند.» 

با این حال، حماس اعلام کرد همچنان به مواضع پایدار خود در قبال اشغالگری رژیم صهیونیستی، به ویژه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و بازگرداندن حقوق مشروع مردم فلسطین به آن‌ها، پایبند است. 

در بیانیه حماس آمده است: «حماس امیدوار است ترکیه به ایفای نقش خود در حمایت از آرمان فلسطین و پایان دادن کامل به محاصره نوار غزه و همچنین اعمال فشار بر اشغالگران صهیونیست برای متوقف کردن حملات خود به مردم ما و مکان‌های مقد‌سشان، به ویژه مسجدالاقصی، ادامه دهد.» 

سران رژیم صهیونیستی و ترکیه روز دوشنبه اعلام کردند به توافقی دست یافته‌اند که به حدود شش سال قطع روابط سیاسی و اقتصادی میان دو طرف، در پی حمله کماندوهای صهیونیست به یک کشتی ترکیه‌ای حامل کمک برای نوار غزه در سال ۲۰۱۲ میلادی، پایان می‌دهد. آن حمله به کشته شدن هشت فعال ترکیه‌ای منجر شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار