رئیس اداره دامپزشکی چابهار گفت: ۲۵۰ کیلوگرم گوشت مرغ فاسد در چابهار کشف و ضبط شد. اولیاء میرلاشاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در چابهار اظهار داشت: طرح تشدید و نظارت ویژه ماه مبارک رمضان از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان چابهار در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛رئیس اداره دامپزشکی چابهار گفت: به دنبال بازدید کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان چابهار در قالب طرح تشدید کنترل نظارت‌های بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان یک واحد عرضه غیربهداشتی گوشت در شهرستان چابهار پلمب شد.

وی افزود: این واحد به دلیل عرضه دام کشتار شده بدون رعایت ضوابط سازمان دامپزشکی کشور و خارج از کشتارگاه، پس از معرفی به مراجع قضایی و صدور دستور پلمب و تعطیل ‌شد.
لاشاری تاکید کرد: در این طرح همچنین میزان 250 کیلوگرم گوشت مرغ و آلایش مرغ غیر قابل مصرف انسانی در محل عمده فروشی عرضه کننده فرآورده های خام دامی کشف و ضبط شد.
لاشاری گفت:  به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماریهای مشترک بین انسان و دام از طریق فرآورده‎های خام دامی، به ویژه با شروع فصل گرما احتمال خطر شیوع بیماریهایی مانند تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را افزایش می‌دهد، گوشت قرمز مورد نیاز خود را از قصابی ها و مراکز مجاز عرضه محصولات پروتئینی تحت نظارت این اداره تهیه نمایند.
وی همچنین ضمن تأکید بر اینکه خطر انتقال بیماریهای مشترک نظیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیز از طریق مصرف گوشت آلوده طیور کمتر از خطر بیماریهای منتقله از دام نیست، گفت: تهیه گوشت مرغ به صورت مرغ بسته‌بندی شده کشتار روز یا منجمد با حفظ شرایط بهداشتی را بهترین راه پیشگیری از این بیماریهای دانست.
انتهای پیام/گ
برچسب ها: چابهار ، مرغ ، فاسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار