850 درخت به عنوان شجره طیبه در استان پلاک کوبی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، معاون توسعه مشارکت های مردمی كميته امداد با بیان اینکه این درخت ها در شهرستان های اسفراین ،شیروان و فاروج پلاک کوبی شده است، گفت: از رویکردهای جدید کمیته امداد در حمایت از جامعه هدف، جمع‌آوری زکات مستحبی و توزیع آن بین نیازمندان است و بزودی این طرح به تمامی شهرستان های استان تعمیم داده می شود.

برات سلیمی گفت: ﻃﺮح ﺷﺠﺮه ﻃﯿﺒﻪ ﺑﺪﯾﻦ ﺷﮑﻞ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﻏﺪاران، ﺛﻤﺮات درﺧﺘﺎن خود را ﺑﻪ ﻋﻨﻮان زﮐﺎت ﻣﺴﺘﺤﺒﯽ ﺑﺎ ﻧﯿﺖ ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﻓﻘﺮا و ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪان در اﺧﺘﯿﺎر ﮐﻤﯿﺘﻪ اﻣﺪاد ﻗﺮار ﻣﯽ دهند.

وی با بیان اینکه زکات مستحبی در قالب طرح شجره طیبه جمع‌آوری می‌شود و هدف از اجرای این طرح کمک به محرومان و نیازمندان است، تصریح کرد: این تعداد درخت شامل نهال پسته،گیلاس،زردالو،آلو،سیب و انگور می باشد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی كميته امداد خاطرنشان کرد: در یک ماه اخیر نیز خیران فاروجی در یک اقدام خداپسندانه بیش از 300 اصله در خت انگور را به این نهاد اهدا کردند تا میوه ومحصولات آن صرف نیاز محرومین شود.

وی در خصوص برنامه های تبلیغی و اطلاع رسانی در زمینه جذب زکات و افزایش آمار عاملین زکات هم گفت: برگزاری جلسات با شورا ها و عاملین زکات همچنین گفتگوی رو در رو از جمله این برنامه های تبلیغی برای جذب زکات است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.