مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان از برگزاری ۸۵ جلسه تفسیر کوتاه جز چهارم قرآن کریم در کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهانرمضانعلی معتمدی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: طرح بزرگ تفسیر کوتاه جز چهارم قرآن کریم همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و به صورت کشوری برگزار می شود که تعداد 85 جلسه توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان از ابتدای ماه مبارک رمضان در اصفهان آغاز به کار کرده اند.

 وی با بیان اشاره به اینکه 40 جلسه تفسیر ویژه برادران و 45 جلسه ویژه خواهران تشکیل شده است، اظهار داشت: بالغ بر یک هزار نفر به صورت مستقیم و با حضور مستمر در این طرح شرکت کرده اند.

 معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه کتاب های لازم برای استفاده مربیان این جلسات به همه شهرستان ها ارسال شده است، اظهار کرد: تفسیر کوتاه جزء چهارم قرآن کریم شامل 30 درس درباره تفسیر آیات این جزء می شود که محتوای آموزشی آن در قالب بسته‌ای شامل کتاب درسی و سؤالات جهت برگزاری جلسات تعلیم آن، به علاقمندان ارائه خواهد شد.

 وی ایجاد فرهنگ توجه به ترجمه و مفاهیم قرآنی در کنار تلاوت قرآن کریم، آشنایی با معنی لغات جز چهارم قرآن کریم، ترجمه آیات و ارائه مفاهیم و نکات تفسیری آن برای بهره مندی عمومی در مساجد و توانایی تطبیق آیات آن با ترجمه و معانی واژگان قرآنی را از جمله اهداف برگزاری این جلسات عنوان کرد.

 حجت الاسلام معتمدی برگزاری مسابقه در کنار اجرای این جلسات را از جمله دلایل جذابیت و استقبال مردم از این جلسات تفسیر در سال های گذشته بیان کرد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.