معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه ببش از 100 هزار فعالیت فرهنگی در سال 94 ثبت شده، گفت: کانونهای فرهنگی و هنری در سال گذشته حدود 50 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضیا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره برنامه های فرهنگی اجتماعی دانشگاه در سال 94-95 گفت: سال گذشته در حوزه فعالیتهای فرهنگی رشد گسترده ای را شاهد بودیم.

وی افزود: از ابتدا تا انتهای سال 94 طبق بررسی گزارش‌های رسیده از دانشگاههای وابسته به وزارت علوم حدود 110 هزار فعالیت فرهنگی ثبت شده که در این راستا جهش گسترده ای را شاهد هستیم.

هاشمی این فعالیت‌ها را شامل برگزاری نشست‌های فرهنگی، جلسات آزاد اندیشی، برنامه های مناسبتی، نشریات دانشجویی و انجمن‌های علمی دانست و افزود: این حجم فعالیتها در شرایطی است که بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها در مقایسه با سایر بودجه‌های فرهنگی کشور رقم بزرگی نیست.

وی ادامه داد: از چهار هزار میلیارد تومان اعتبار دستگاههای فرهنگی تنها 15 میلیارد تومان در اختیار فعالیتهای فرهنگی وزارت علوم برای دانشگاهها است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم بیان کرد: در سال‌های اخیر بین 10 تا 15 میلیارد تومان اعتبار برای ما تخصیص پیدا کرده و در سال 95 هم مصوبات برای این بودجه کمتر از 20 میلیارد تومان است که احتمالا تا به تخصیص برسد با همان 15 میلیارد یا کمتر رو به رو می شود.

هاشمی عنوان کرد: از روسای دانشگاه ها در خواست کردیم که بودجه بیشتری را از سمت خود به فعالیتهای فرهنگی اختصاص داده و از این جهت با مشارکت یکدیگر رشد بیشتری را در این حوزه شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه نگاه مشارکت جویانه در زمینه فعالیت‌های فرهنگی وجود دارد، اظهار داشت: اگر زمینه جلب و جذب بودجه بیشتر فراهم شود بی شک در هر دو بعد کیفی و کمی با رشد قابل توجه مواجه می شویم هم اکنون ( طبق بررسی دوسال و نیم گذشته از مهر92 تا اسفند 94) در بخش کانونهای فرهنگی و هنری حدود 50 درصد، انجمن‌های علمی دانشگاههای مختلف بین 30 تا 70 درصد و در نشریات دانشجویی حدود 40 درصد رشد داشتیم.

وی افزود: خوشبختانه در دانشگاههای مختلف این گزارشات مفصل اعلام شده و حدود 100 جلد گزارش رسیده است.

وزارت علوم از انتشار فیش‌های حقوقی استقبال می‌کند
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در خصوص انتشار فیش حقوقی مسئولان عنوان کرد: این حرکت مبارکی است که می‌تواند دریافت‌‌های مالی تمام مسئولان 3 قوا را برجسته و شفاف کند.

وی افزود: ما از این حرکت استقبال می‌کنیم و معتقدیم اگر تخلفی وجود دارد باید مطرح و در چارچوب اخلاق برخورد شود.

هاشمی بیان کرد: مطمئنا اگر مسئولان وزارت علوم فیش‌های حقوقی خود را منتشر کنند نتیجه معکوسی نسبت به حاشیه‌های اخیر دیده می‌شود چرا که مسئولان معمولاً حقوق‌های خود را از دانشگاه‌های مربوطه می‌گیرند.

وی ادامه داد: طبق قانونی که از دولت قبل مطرح بوده وزیر علوم 1.6 درصد حق مسئولیت دانشگاه و معاونان 1.3 حق مسئولیت دانشگاه را دریافت می‌کنند بنابراین رئیس دانشگاه تهران که مبنا قرار می گیرد حقوق 4.5 میلیون تومانی را بابت حق مسئولیتش  ریافت می‌کند.

هاشمی اظهار داشت: در وزارت علوم متأسفانه از حق مسئولیت مدیران و معاونان حدود 30 درصد کاسته شد و در این دولت طبق مصوبه جدید به جای اینکه به عنوان مثال معاونان 130 درصد رییس دانشگاه حقوق داشته باشند همانند رئیس دانشگاه و حدود 4.5 میلیون تومان را  دریافت می‌‌کنند

وی یادآور شد: در این پرداختی‌ها هر گونه حق اضافه‌کاری پرداخت نمی‌شود.

گفتنی است؛ در این جلسه عنوان شد که فیش‌های حقوقی مسئولین وزارت علوم به معاون اول رئیس جمهور ارسال شده است.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.