این پایانه امکان حمل و نقل کالاهای اساسی از جمله غلات را در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون مهندسی و عمران اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به بهره‌برداری از پایانه ریلی حمل غلات که با مشارکت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شده است، اظهار کرد:  این پایانه با برخورداری از سه خط راه‌آهن به طول 1500 متر و چهار دستگاه باسکول ریلی با ظرفیت 1200 تن، امکان حمل و نقل کالاهای اساسی از جمله غلات را در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) فراهم کرده است.

رضا زاده افزود: با آغاز بهره‌برداری عملیاتی از این پایانه ریلی، ضمن افزوده شدن بر ظرفیت ذخیره و نگهداری کالاهای اساسی با بهره‌گیری از مشارکت بخش خصوصی، توان بارگیری ریلی محمولات فله افزایش یافته و جریان حمل و نقل این نوع محمولات از مجتمع بندری امام خمینی(ره) نیز روان‌تر شده و  شتاب می‌گیرد.

وی با اشاره به احداث دو انبار  4000 متری و یک سیلوی 13 هزار متر مربعی با مشارکت بخش خصوصی در این پایانه اظهار کرد: با بهره‌گیری قریب الوقوع از این انبارهای تمام مکانیزه که بر اساس استانداردهای روز جهان طراحی و ساخته شده است، بیش از 100 هزار تن ظرفیت انبارش مکانیزه انواع کالاهای اساسی از جمله غلات و نهاده‌های کشاورزی فراهم می‌شود.

معاون مهندسی و عمران اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده برای بهره‌گیری بهینه از ظرفیت حمل و نقل ریلی در این مجتمع بزرگ بندری گفت: با تمهیدات بکار گرفته‌شده و بهره‌برداری از این پایانه مکانیزه جدیدالاحداث، نخستین محموله 20 هزار تن دانه روغنی از طریق واگن به مبادی مصرف حمل شد.

وی بیان کرد: این پایانه با برخورداری از شش تسمه نقاله سیار و چهار دستگاه باسکول ریلی ویژه توزین واگن، امکان بارگیری و انتقال سریع محمولات فله را از این مجتمع بندری به سایر نقاط کشور تسهیل می‌کند.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.