استاندار ایلام گفت:بیش از 80 درصد منشأ ریزگردها عوامل خارجی هستند

بیش از 80 درصد منشأ ریزگردها عوامل خارجی هستندمحمدرضا مروارید استاندار ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مهار ریزگردهای استان‌های غربی کشور اظهار داشت: در جلسه‌ای که با وزیر کشور وزیر کشاورزی و وزیر دفاع برگزار شد به بحث و تبادل نظر پرداختیم.
 
وی یادآور شد: بیش از 80 درصد منشأ ریزگردها عوامل خارجی هستند که از صحرای عربستان، اردن و عراق، سوریه وارد کشورمان می‌شود. در حال حاضر سوریه و عراق به دلیل شرایط حاکم بر کشورشان امکان همکاری در این زمینه را با ما ندارند.
 
استاندار ایلام از تلاش و همکاری سازمان ملل برای مقابله و مهار بحران ریزگردها خبرداد و تصریح کرد: با توجه به شرایطی که کشورهای همسایه ما دارند فعلا نمی‌توان اقدام موثری را صورت داد اما اگر منشأ داخلی ریزگردها شناسایی شود و اقدامات موثر برای مبارزه با آن صورت بگیرد می‌توان نسبت به رفع این بحران امیدوار بود.
 
مروارید گفت: در حال حاضر مشغول افزایش پوشش گیاهی هستیم و در این راستا استان خوزستان هم اقدامات موثری را در نظر گرفته است اما به جز اقدامات صورت گرفته خدمات بهداشتی و حمل و نقل باید از سوی دولت برای مردم فراهم شود.
 
وی با بیان اینکه دولت باید آیین نامه‌ای را برای ارائه خدمات به مردم فراهم کند متذکر شد: این بحران ریزگردها راهکار فنی دارد اما با توجه به وسعت زیاد آن همه کشورها برای مهار آن باید اقدامی جدی بعمل آورند.
 
استاندار ایلام با اشاره به راهکارهای مقابله با ریزگردها افزود: یکی از راه‌های مؤثر مالچ پاشی و شن‌ریزی است اما با توجه به بحث اقیلم و گرم شدن هوا و سدی که ترکیه بر دجله و فرات قرار داده باعث افزایش ریزگردها در عراق شده است که این‌ موارد باید مورد رسیدگی سازمان ملل قرار گیرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار