استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل پروژه های عمرانی حوزه بهداشت در این استان، 647 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در نشست با مهدی پور هاشم مشاور و نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مناطق روستایی و محروم، در شهرکرد افزود: تأمین اعتبار و تکمیل و راه اندازی این پروژه های بهداشتی، سبب تحول در حوزه بهداشت و ارتقای خدمات رسانی بهداشتی و درمانی به مردم چهارمحال و بختیاری می شود.

وی با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای احداث و استقرار دائم 11 پایگاه و دو مرکز سلامت شهری در شهرکرد تأمین می شود، اضافه کرد: مراکز درمانی روستای دزک در شهرستان کیار، شهر طاقانک در شهرستان شهرکرد و شهر دشتک در شهرستان اردل نیز به زودی شبانه روزی خواهد شد.

سلیمانی گفت: بیمارستان مالخلیفه شهرستان لردگان و بیمارستان چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ هم تا 15 مرداد امسال تکمیل و بهره برداری می شود.

مشاور و نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مناطق روستایی و محروم هم در این نشست، از آمادگی این وزارتخانه برای توسعه فعالیت های مربوط به حوزه بهداشت و درمان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

مهدی پور هاشم گفت: به همین منظور همایش ملی خیران سلامت چهارمحال و بختیاری در تهران برگزار و کمک های مورد نیاز برای توسعه شاخص های بهداشتی و درمانی این استان جمع آوری می شود.

وی همچنین خواستار تشکیل ستاد استانی این همایش و انجام اقدام لازم برای شناسایی، جذب و جلب خیران حوزه سلامت شد.

پور هاشم اظهار داشت: امسال 130 میلیارد ریال برای احداث 20 مرکز سلامت شهری و روستایی، 20 پایگاه شهری و روستایی و 34 خانه بهداشت در چهارمحال و بختیاری تخصیص می یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با بیان اینکه این استان در تأمین تجهیزات بهداشتی و درمانی با مشکل مواجه است، گفت: تکمیل مرکز ناباروری استان 70 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مرتضی هاشم زاده افزود: 30 میلیارد ریال از این مبلغ از سوی وزارت بهداشت، 20 میلیارد ریال از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان و 20  میلیارد ریال از سوی استانداری تأمین می شود.

وی اضافه کرد: با راه اندازی مرکز ناباروری چهارمحال و بختیاری این استان به عنوان قطب درمان ناباروری در کشور تبدیل می شود.

هاشم زاده خاطرنشان کرد: پیگیری لازم برای اخذ مجوز قانونی برای احداث بیمارستان 540 تختخوابی شهرکرد با مشارکت بانک صادرات ایران در زمینی به مساحت 248 هکتار در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی استان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد.

وی یادآور شد: تجهیزات بیمارستان های مالخلیفه و چلگرد به طور کامل از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأمین می شود.

مشاور و نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مناطق روستایی و محروم، به منظور بررسی روند پیشرفت و اجرای طرح ها و برنامه های حوزه بهداشت و درمان به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار