افزایش 2 برابری صادرات میعانات گازی پارس جنوبی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از افزایش بیش از دو برابری صادرات میعانات گازی پارس جنوبی طی سال جاری خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهدی یوسفی در جمع خبرنگاران از افزایش ۱۰۷ درصدی وزن صادرات میعانات گازی از گمرک منطقه ویژه پارس طی سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان صادرات از نظر ارزش دلاری نیز دارای ۵۷ درصد افزایش بوده است.

وی تصریح کرد: طی سه ماه نخست امسال بیش از ۴.۱۷ میلیون تن میعانات گازی به ارزش بیش از یک میلیارد و ٦٨٧ میلیون دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده است.

یوسفی همچنین با اشاره به صادرات بیش از 4 میلیون تن کالاهای غیرنفتی از گمرک پارس افزود: ارزش این کالاها بیش از ۲ میلیارد و 500 میلیون دلار بوده که دارای ۲۰ درصد افزایش ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: در مجموع طی سه ماهه امسال، بیش از هشت میلیون و ۳۱۸ تن کالا به ارزش چهار میلیارد و ۳۵۴ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه پارس صادر شده است که دارای افزایش ۴۷ درصدی وزن و افزایش ۳۲ درصدی ارزش دلاری است.

وی از صادرات ۲۲ هزار و ٤٤٠ کانتینر از محصولات تولیدی منطقه  به خارج از کشور طی مدت یاد شده خبر داد و بیان کرد: ٢٩٠ فروند کشتی نفتکش و فله طی این مدت در بنادر منطقه ویژه پارس پهلو گرفته‌اند.

مهم‌ترین محصولات صادراتی منطقه ویژه پارس می‌توان به هوی‌اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، میعانات گازی، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، سیمان و متانول اشاره کرد.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.