همزمان با شب‌های قدر، نمایشگاهی از نفایس و آثار قرآنی در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برپا شد.

آغاز به کار نمایشگاه نفایس قرآنی در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،این نمایشگاه، قرآن‌های نفیس خطی، چاپ سنگی و چاپی به همراه منابع دیداری و شنیداری با موضوعات قرآنی و دینی مانند ماه مبارک رمضان، در کنار تصاویری بی‌بدیل از فعالیت‌های قرآنی مجموعه آستان قدس رضوی در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است.

جزوات قرآنی به دست‌خط مبارک منسوب به ائمه اطهار(ع) همچون امام علی(ع)، امام جعفر صادق(ع) و امام رضا(ع) به خط کوفی که در قالب ماکت قرآنی به نمایش در آمده است، از برجسته‌ترین آثار این نمایشگاه است.

قرآن کریم به کتابت ابوطالب بن ملا علی اکبر جهرمی که در سال 1317 قمری در بمبئی منتشر شده و قرآن کریم به کتابت محمد علی بن معصوم علی تبریزی که در سال 1320 ق. در تبریز به چاپ رسیده، از آثار کم‌نظیر چاپ سنگی نمایشگاه نفایس قرآنی به شمار می‌رود.

همچنین یکی از کتاب‌های ارزشمند چاپی این نمایشگاه، قرآن کریم منتشر شده توسط مؤسسه الخیرات للنّشر در سال 1428 هجری قمری برابر با 2007 میلادی در استانبول ترکیه است که در داخل جاقرآنی فاخری، در معرض نمایش گذاشته شده است.

حدیث‌شناسی، بلاغ(برنامه درس‌هایی از قرآن)، جمال بی‌همتا(شرح نهج البلاغه)، کتابخانه حضرت علی(ع)، روزه و اطلاعات علمی از دیدگاه علم پزشکی، اصول عقاید اسلامی و ... برخی از عناوین منابع دیداری و شنیداری این نمایشگاه است.

تصاویری همچون: حضور و قرائت برترین قاریان جهان اسلام در حرم مطهر رضوی، قرآن ابراهیم سلطان؛ شاهکار هنر چاپ و مثنی‌سازی در آستان قدس رضوی و استقبال از نمایشگاه‌های قرآنی آستان قدس رضوی در خارج کشور و ... نیز بر روی تخته شاسی‌ها در کنار ویترین‌های آثار قرآنی، به نمایش گذاشته شده است.

لازم به ذکر است، کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با بهره‌مندی از گنجینه‌ای گرانبها از آثار قرآنی، همواره مورد توجه پژوهشگران، طلاب و دانشجویان است. همچنین موزه قرآن و نفایس این آستان مقدس، با نمایش قرآن‌ها و جزوات قرآنی نایاب و بی‌نظیر، هر ساله میزبان بازدیدکنندگان داخلی و خارجی بسیاری است و از ارزش ویژه‌ای در میان موزه‌های بارگاه امام هشتم(ع) برخوردار است.

یادآور می‌شود، نمایشگاه نفایس قرآنی، از 6 تا 15 تیر 1395، در مقابل تالار قفسه بسته بانوان در طبقه همکف کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در معرض دید عموم دوستداران قرآن و عترت قرار دارد.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.