به مناسبت فرا رسیدن هفته حقوق بشر آمریکایی از ششم تیرماه، برخی از محصولات سازمان هنری رسانه‌ای اوج که به بررسی رفتارهای آمریکا در قبال حقوق بشر می‌پردازد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج، به مناسبت فرا رسیدن هفته حقوق بشر آمریکایی از ششم تیرماه، برخی از محصولات سازمان هنری رسانه‌ای اوج که به بررسی رفتارهای آمریکا در قبال حقوق بشر می‌پردازد در قالب مجموعه مستند «آن روی سکه» از شبکه‌های مختلف سیما روی آنتن خواهد رفت. در همین چهارچوب سه مستند دیترویت، فرزندان رنج و تک تیرانداز روز چهارشنبه 9 تیر ماه از شبکه های اول، مستند و خبر به نمایش گذاشته می شود.
 
مستند دیترویت که خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه آن را بر عهده داشته با موضوع قوانین و رویه‌های تبعیض آمیز در ایالات متحده آمریکا علیه سیاه پوستان این کشور تهیه شده است. این مستند بر اساس تحقیقات میدانی صورت گرفته در ایالت دیترویت آمریکا، وضعیت جمعیت سیاه پوست این ایالت را به تصویر می کشد و درکی واقعی و عینی از رویه های تبعیض آمیز دولت آمریکا علیه سیاه پوستان به مخاطبانش منتقل می کند. دیترویت، ایالتی است که بخش قابل توجهی از ساکنان آن را سیاه پوستان تشکیل می دهند و به همین علت در برنامه ریزی های دولت های گذشته و فعلی آمریکا همیشه مورد غفلت و تبعیض قرار گرفته است.
 
مستند «فرزندان رنج» یکی دیگر از مستندهایی است که روز چهارشنبه در چهارچوب مجموعه مستندهای «آن روی سکه» به نمایش در می‌آید. در این مستند نقش آمریکا در به دنیا آمدن 500 هزار کودک با اختلالات مادرزادی در ویتنام مورد بررسی قرار می‌گیرد و به اثرات ماده سمی عامل نارنجی که توسط نیرو های نظامی آمریکا علیه مردم ویتنام به کار رفته، پرداخته می‌شود.  
 
گفتنی است مستند «دیترویت» چهارشنبه 9 تیرماه از شبکه اول سیما از ساعت 16:30 و مستند «فرزندان رنج» در همین روز ساعت 22 از شبکه مستند پخش می‌شود. همچنین مستند «تک تیر انداز» که پیش از این یک از شبکه اول روی آنتن رفته بود، با توجه به استقبال مخاطبان، بار دیگر از شبکه خبر در ساعت 16:30 و 23:05 پخش خواهد شد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.