70 هزار تن گندم از کشاورزان استان قزوین خریداری شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی استان قزوین گفت : از 26 خردادماه خرید گندم در 31 مرکز خرید انجام می شود که تاکنون 70 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری و سیلوهای گندم تخلیه شده است.

محمود محمودی افزود : از 31 مرکز خرید گندم 11 مرکز کار تحویل گندم را انجام می دهند که این مراکز یا بصورت تملک یا استیجاری در اختیار شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قرار دارد.

محمودی اضافه کرد: علاوه بر این مراکز 20 مرکز دیگر هم از سوی افرادی که تعاون روستایی استان و شرکت غله خدمات بازرگانی آنها را معین کرده اند گندمهای کشاورزان را به سمت مراکز تحویل و سیلوها هدایت می کنند.

به گفته ی وی ؛ دو مرکز خرید هم گندم کشاورزانی که بالای 4 درصد سن زدگی دارند را خریداری می کنند.

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی استان گفت : قیمت اصلی خرید گندم امسال یک هزار و 250 تومان است که کل گندم کشاورزان  با معرفی مراکز خدمات جهاد کشاورزی دهستانها و کارشناسان پهنه ها تحویل گرفته می شود .

وی با ابراز رضایتمندی از نحوه خرید گندم در مراکز خرید تصریح کرد : در صورت بروز مشکل کشاورزان می توانند به مدیریت جهاد کشاورزی  شهرستان مربوطه خود مراجعه تا به مشکل آنهارسیدگی شود.

محمودی سطح زیر کشت گندم آبی در سال زراعی جاری را 50 هزار هکتار و گندم دیم را 90 هزار هکتار برآورد کرد.

وی پیش بینی کرد : 320 هزار تن گندم از مزارع کشاورزی استان قزوین برداشت شود که از این میزان 250 هزار تن توسط  دولت خریداری خواهد شد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار