انفجارهای فرودگاه آتاتورک ترکیه باعث مطرح شدن بحث‌هایی در خصوص امنیت فرودگاه‌های این کشور شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، انفجارهای مرگبار فرودگاه آتاتورک یکبار دیگر بحث‌ها درخصوص اضافه کردن حفاظت فضاهای عمومی به امنیت هوایی را پیش کشیده است. این اقدام ممکن است به قیمت محدود شدن آزادی و آسودگی افراد باشد.

انفجارهای سه‌شنبه شب در نزدیکی ایست بازرسی بخش بین‌الملل فرودگاه آتاتورک روی داد. کارشناسان امنیتی اعلام کرده‌اند در نزدیکی محل انفجار یک فضای محافظت نشده عمومی و پر تردد وجود دارد که هدف خوبی برای تروریست‌ها به حساب می‌آید. البته گفتنی است در حملات بروکسل که 24 مارس روی داد، بمب‌ها درون چندین کیف‌ و در محلی که شدت بازرسی‌ها بسیار زیاد بود منفجر شدند.

حال این پرسش مطرح می‌شود: اگر تعداد نیروهای امنیتی در ترمینال بیشتر بود، تروریست‌ها شناسایی می‌شدند؟

حملاتی که پیش از این در فرودگاه‌های سراسر جهان انجام شده است نشان می‌دهد انفجارها در مکان‌های حفاظت نشده فرودگاه رخ داده‌اند. پس از حملات 11 سپتامبر، اقدامات امنیتی در تمام فرودگاه‌ها تشدید و سِمَت‌های جدیدی برای محافظت از بخش‌های مختلف تعریف شد. 

مسئله اینجاست که اضافه کردن هر بخش امنیتی صف‌هایی طولانی از مردم ایجاد می‌کند که نه تنها موجب تعویق پروازها و نارضایتی مسافران می‌شود، بلکه توجه تروریست‌ها را جلب می‌کند و احتمال وقوع حملات تروریستی را بالا می‌برد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار