مدير كميته امداد امام خميني (ره) شهرستان تربت جام از اطعام بيش از دو هزار و 500 نفر از مددجويان و ايتام این نهاد در شبهای قدر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شیرمحمدشاکربرآبادی در جمع خانواده مددجویان و ایتام ضمن عرض تسلیت شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) افزود: حضرت علی (ع) شخصیتی بزرگ و بی بدیل است که در طول تاریخ همواره مورد مدح و ستایش بزرگان قرار گرفته و حتی کسانی که به امامت علی (ع) باور ندارند نیز، او را در نوع خود یگانه و بی نظیر می دانند، لذا معرفت و شناخت کامل شخصیت والای امیرالمؤمنین علی (ع) و جایگاه او در جهان هستی در حد بشر نیست.

وی با اشاره به سخن حضرت رسول اکرم (ص) که خطاب به مولا می فرماید؛ ای علی! تو را هیچکس نشناخت جز خدا و من خاطر نشان کرد: در زیارت مطلقه می خوانیم "السالم علی میزان الاعمال” علی میزان و معیار اعمال است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تربت جام تصریح کرد : در دوایر مختلف هستی،‌ هر شعاعی به دور محوری می چرخد و هر پدیده ای حول قطب وجودی که وابسته به اوست، دور می زند. امام معصوم محور هستی، قطب عالم وجود، تکیه گاه آفرینش، واسطه فیض الهی به جهان هستی و نگهدارنده کائنات باذن الله است.

وی با بیان اینکه محبت و ولایت علی (ع) مربی همه موجودات، هدایتگر آنان به سوی کمال و سبب دوام و قوام تمامی پدیده ها از جمال تا انسان است بیان داشت: پیامبر خدا (ص) در این رابطه بیان زیبایی می فرماید؛ محبت علی (ع) حسنه ای است که با وجود آن هیچ گناهی به انسان صدمه نمی رساند.

شاکری با بیان اینکه محبت علی (ع) نمونه کامل انسانیت و طاعت و عبودیت و اخلاق است اظهار کرد: محبت پیشوایی مانند امام علی (ع) که نمونه تقوا و پرهیزکاری است آدمی راشیفته می کند و فکر گناه را از سر او بدر می برد، البته به شرطی که محبتش صادقانه باشد . کسی که امام علی (ع) را بشناسد، تقوای او را بشناسد، سوز و گداز عارفانه او را، ناله های نیمه شبهایش را و ساده زیستی و کار و تلاش همه جانبه اش را بداند، محال است به خلاف فرمان او که همیشه امر به تقوی و درستی می کرد عمل کند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.