تحویل قطعات جنگنده های اف 16 به مصر از سوی ایتالیا با مصوبه سنای این کشور متوقف می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجلس سنای ایتالیا روز چهارشنبه متنی را تصویب کرد که توقف تحویل قطعات یدکی جنگنده های اف-16 را به مصر پیش بینی می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از رم، ایتالیا به منظور نشان دادن ناشکیبایی خود در برابر پیشرفت نکردن تحقیقات درباره مرگ یک دانشجوی ایتالیایی به نام جیولیو رجنی که در آغاز سال در مصر مورد شکنجه قرار گرفته و کشته شده است، این تصمیم را اتخاذ کرد.

رم به طور مرتب به مقامات مصری اعتراض کرده است که اشتیاقی برای یافتن عاملان قتل مرد جوان ایتالیایی ندارند و در ماه آوریل سفیر خود را در مصر برای رایزنی فرا خواند.

این رای مجلس سنای ایتالیا نخستین تدبیر علیه تجارت با مصر است که ایتالیا اتخاذ می کند. این متن بعد از بحث و مذاکرات شدید با 159 رای مثبت در برابر 55 رای منفی تصویب شد.

دانشجوی ایتالیایی دانشگاه کمبریج 25 ژانویه ناپدید شد و بعدا جسد شکنجه شده او سوم فوریه در گودالی کشف شد. او درباره ظهور اتحادیه های صنفی مستقل در مصر تحقیق می کرد و مقاله هایی در انتقاد از رژیم نوشته بود.

سازمان های غیر دولتی دستگاه های امنیتی مصر را به دست داشتن در قتل مرد جوان 28 ساله ایتالیایی متهم کرده اند و منابع نزدیک به دستگاه های امنیتی مصر در ماه آوریل به خبرگزاری رویترز اعلام کرده بودند که جیولیو رجنی به دست پلیس بازداشت و به یک ساختمان متعلق به دستگاه امنیت داخلی انتقال داده شده است.     


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار