زنجان؛

نقش مهم سازمان فنی وحرفه ای در کاهش بیکاری جامعه

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان درمعارفه سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای و اقدامات آنها در محقق کردن شعار سال و کاهش بیکاری تاثیر قابل توجهی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مسیح‌الله سلطانی در آیین تکریم قاسم صیادی مدیر کل سابق و معارفه محمد رضا انصاری سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با اشاره به اینکه سیستم دولتی ظرفیت جذب و بکارگیری همه بیکاران در جامعه را ندارند، اظهار داشت: برای 90 درصد از کارجویان جامعه باید در بخش‌های غیر‌دولتی و خصوصی اشتغال ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه بیکاری در حال حاضر به عنوان یکی از مهمترین معضلات جامعه مطرح است، بیان کرد: ایجاد اشتغال یکی از اولویت‌های اساسی در دولت تدبیر و امید است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه مهارت‌آموزی یکی از بحثهای مهم در بخش ایجاد اشتغال است، ابراز کرد: در صورتی که مهارت‌آموزی به جامعه به نحو مطلوبی انجام نشود به هدف مورد نظر نمی‌رسیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با خیل عظیم دانشجویان بیکار مواجه هستیم، عنوان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای و اقدامات آنها در محقق کردن شعار سال و کاهش بیکاری تاثیر قابل توجهی دارد.

سلطانی با تاکید بر اینکه افراد جویای کار باید مهارتهای لازم را به منظور ورود به بازار کار کسب کرده باشند، خاطرنشان کرد: ورود به بخش‌های اقتصادی و بازارهای کسب و کار نیازمند آموزش و بهره‌گیری از تخصص‌ها و مهارتهای لازم است.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام شده در مدت چند سال اخیر در اداره‌ کل فنی و حرفه‌ای استان یادآور شد: مجموعه مدیریت استان نگاه فنی و تخصصی به حوزه فنی و حرفه‌ای دارد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان افزود:امیدواریم مدیریت جدید فنی و حرفه‌ای استان بتواند با بهره‌گیری از توانمندیها و ظرفیتهای بخش‌های دیگر در تحقق شعار سال اقدامات قابل توجهی انجام دهد.


انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.