۸۰ لنج غیرفعال در بندر شادگان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ناظر گمرکات خوزستان در حاشیه حضور استاندار در شادگان گفت: ۸۰ لنج غیرفعال در بندر شادگان وجود دارد که کالای برخی از آنها از طریق ملوانی ترخیص و مابقی نیز باید مجوز تجاری خود را بگیرند، تا کالاهایشان ترخیص شود.

محمدرضا جعفری  افزود: اسکله شادگان چون به عنوان اسکله ای از بندرامام است، به همان شکل مجوز قبلی در حال ادامه فعالیت هستیم. بحث نیرو و چارت هم برای این بندر مطرح بود ولی همه نیروی مورد نیاز را از استان تأمین کردیم.

وی گفت: چارت یکی از گمرکات نفت را به گمرک شادگان انتقال دادیم و در حال حاضر بندر دارای یک چارت مستقل است.

ناظر گمرکات خوزستان افزود: در حال حاضر بندر شادگان مشکلی مشابه مشکل بندر سجافی در سال گذشته دارد و اگر زیرساخت های لازم تأمین شود قطعا تهران هم نظر مثبتی به فعالیت بیشتر بندر دارد، بنابراین باید سامانه ثبت اظهارنامه الکترونیکی را برای این بندر راه اندازی کنیم.

جعفری گفت: سال گذشته ۳۷ میلیون و ۸۶۲ هزار دلار صادرات از بندر شادگان داشتیم ولی امسال فقط ۱۸۲ هزار دلار صادرات داشتیم و لنج ها خوابیده است.

وی در ارتباط با علت خاموشی لنج ها در بندر شادگان افزود: وقتی لنج ها پر از کالای ملوانی برمی گردند طبیعتا انتظار ترخیص کالا را دارند که در صورت عدم ترخیص قاعدتا میزان صادرات هم کاهش پیدا می کند.

ناظر گمرکات خوزستان  گفت:کالاهای وارداتی باید در شادگان رسوب پیدا کند و در بازار این شهر یا حتی سایر شهرهای استان هم به فروش برسد و نباید به خارج از استان منتقل شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آبادان ، لنج ، بندر ، شادگان ، غیرفعال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.