قزوین؛

پرداخت 230 میلیارد تومان زکات + عکس

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد میزان زکات دریافتی در سال گذشته را 230 میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ ذوالفقاری در همایش استانی زکات در قزوین اضفه کرد:  ۱۴۰ میلیارد تومان از زکات جمع آوری شده در امور عمرانی مناطق محروم هزینه می شود.

پرداخت 230 میلیارد تومان زکات
وی همچنین گفت: در حال حاضر ۴ میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد  قرار دارند و سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ارباب رجوع داریم .

ذوالفقاری همچنین گفت: در حال حاضر ۱۵۰ هزار مددجوی کمیته امداد فاقد مسکن است و ۳۵۰ هزار خانواده تحت پوشش هم مسکن مناسبی ندارند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد اضافه کرد: سالانه ۱۰۰ هزار دختر دم بخت آماده ازدواج هستند و سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین جهیزیه نوعرسان کمیته امداد هزینه میشود که برای هر زوج دو میلیون تومان جهیزیه خریداری می کنیم.

 به گفته ی ذوالفقاری ، پارسال  ۳۰۰ میلیارد تومان برای تامین هزینه های دارو و درمان مددجویان و ۲۰۰ میلیارد تومان هم برای بیمه زنان سرپرست خانوار هزینه شد.

ذوالفقاری گفت : در حال حاضر یک میلیون نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش خدمات کمیته امداد هستند و سالانه یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان مستمری به نیازمندان تحت پوشش پرداخت می شود.
پرداخت 230 میلیارد تومان زکات

 وی گفت: ۲۵ درصد هزینه های کمیته امداد توسط خیرین و مردم تامین می شود و با درآمد ۲۸۰ میلیارد تومانی صندوق های صدقات تنها می توانیم هزینه درمان مددجویان را پرداخت کنیم.

معاون کمیته امداد افزود: در اجرای طرح اکرام ، درآمد این نهاد بالغ بر ۳۸۰ میلیارد تومان است که به طور متوسط هر ایرانی ۱۰ تومان به کمیته امداد کمک می کند که ۵ درصد هزینه را تامین می کند زیرا بیشتر خیرین ما افراد کم درآمد ، متوسط و کارمندان و کارگران هستند و باید مشارکت را در میان افراد پردرآمد افزایش دهیم .

 معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد همچنین گفت :  در حال حاضر یک میلیون حامی برای ایتام وجود دارد که به طور متوسط برای هر یتیم تعداد پنج حامی داریم که سهم کمک های ماهانه آنان ۲۰ هزار تومان است.

وی تعداد افراد سالمند تحت پوشش کمیته امداد را بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرد.
ذوالفقاری همچنین گفت: بیش از ۲۰ هزار بیمار سرطانی تحت پوشش کمیته امداد هستند که در صورت کاهش خدمات خیرین دچار آسیب های جدی می شوند.

نمایند ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین هم دراین همایش  گفت : اگر زکات در جامعه اسلامی به فراموشی سپرده  و کم رنگ شود اقتصاد دچار مشکل می شود.

پرداخت 230 میلیارد تومان زکات

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: اگر باور داشته باشیم زکات چقدر برکت دارد هرگز آن را فراموش نمی کنیم.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: با مدیریت زکات باید از هدر رفتن اموال مردم جلوگیری شود تا کارها سرو سامان گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان هم در این همایش میزان زکات جمع آوری شده ر سال گذشته را  ۱۰ میلیارد تومان اعلام پیش بینی کرد این میزان در سالجاری به ۱۱ میلیارد تومان افزایش یابد.
پرداخت 230 میلیارد تومان زکات
صفری گفت:  در سال گذشته مقرر شد ۶۰ درصد زکات جمع آوری شده برای نیازمندان و ۴۰ درصد در امور عمرانی هزینه شود و از مبلغ ۱۰ میلیارد تومان تعداد ۱۰۸ پروژه عمرانی اجرا شد.

به گفته ی صفری ، در طول ۱۱ سال اخیر بالغ بر ۳۸ میلیارد و ۵۳۲ میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شده و با آن  ۲۰۱ پروژه عمرانی  چون خانه عالم، خانه بهداشت، غسالخانه، کتابخانه، معابر عمومی، مسجد و مدرسه اجرا شده است.

وی افزود: ۳۲ میلیارد تومان آنهم صرف معیشت، تحصیل، درمان، ازدواج و مسکن فقرا شده است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار