اولین پرواز شرکت هواپیمایی ایر آستانا از کشور قزاقستان به مقصد ایران امروز در فرودگاه امام خمینی به زمین نشست.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،فتاحی معاون امور فرودگاه امام خمینی در نشست خبری افتتاح پرواز شرکت هواپیمایی ایر آستانا گفت: راه اندازی شرکت هواپیمایی توسط کشور قزاقستان در ایران فرصت مهمی برای گسترش روابط دو کشور است که این امر ما را در افزایش تعداد مقاصد پروازی کمک می‌کند.

فتاحی اظهار داشت: پروازهای این شرکت در روزهای شنبه، سه شنبه، پنج شنبه در سه نوبت انجام می‌شود که در آینده به افزایش آن اقدام خواهیم کرد.

وی همچنین اذعان داشت: امروز تعداد ایرلاین های فعال فرودگاه امام به 50 خط هوایی رسید که 9 خط آن داخلی و 41 ایرلاین خارجی را شامل می‌شود و 65 مقصد هوایی بین ایران و سایر کشورها برقرار است.

وی در خصوص ترمینال‌های فرودگاه امام خمینی عنوان کرد: در ترمینال یک فرودگاه امام افزایش مسیرهای سطحی  و ارتقاء خدمات را خواهیم داشت و روند ساخت ترمینال سلام متوقف نشده بلکه نیازمند منابع مالی جدید بالغ بر 300 میلیارد تومان است تا بتوانیم آن را به بهره برداری برسانیم.

فتاحی تصریح کرد: ترمینال این خط توسط شرکت ناکوی هلند طراحی و در دست احداث است که قابلیت ارائه خدمات به 18 میلیون مسافر را دارد و قرار است در فازهای متعدد این تعداد به 90 میلیون مسافر برسد.

وی در خصوص اهمیت ویژه شهر فرودگاه امام خمینی گفت:  راه اندازی این شهر که شامل منطقه آزاد تجاری، منطقه شهر ویژه و منطقه مسکونی می‌شود با توجه به نزدیکی به تهران از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در پایان گفت: در سال 94 تعداد 7 میلیون مسافر توسط این فرودگاه جا به جا شده که پیش بینی می‌کنیم امسال به 8 میلیون برسد که این عدد دو  برابر ظرفیت فرودگاه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۱ تير ۱۳۹۵
گرجستان
آخرین اخبار